/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 Tips fra axelbjarne ???
Fra : bjarnebr
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 31-05-05 12:38

Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal spørge, men jeg har ikke den nøgle i regedit, som axelbjarne henviser til i sine 2 tips, så derfor spørger jeg: Har jeg gjort noget forkert eller er der en fejl i tipset?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 12:45

Det har jeg heller ikke i det her tilfælde. Men til tider har jeg dem alle..
Men jeg gad også godt vide hvordan jeg lige i det her tilfælde gør når man ikke har dem.

Mon ikke han henvender sig når han ser spørgmålet. Det plejer han.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 12:46

Du skal ikke ukritisk bruge de tips der laves her på Kandu. En stor del af dem er uafprøvede afskrifter fra diverse Internetsider. Hvis der ikke er en reference i tipset så du selv kan kontrollere hvor det kommer fra og om det over hovedet passer på dit styresystem og øvrige konfiguration.
Siden jeg holdt op med at bruge analogt modem har jeg ikke fundet megen nytte af diverse tweaks hvilket dog ikke betyder, at man rent faktisk kan ændre indstillinger til det bedre, men du skal bestemt ikke gøre det ud fra så ringe oplysninger.
Jeg vil kalde den form for tips underlødige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 12:50
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 13:14

De tips jeg lægger ud, er afprøvet af mig selv. Så de virker på Windows XP. Har man ikke nøglerne, kan de oprettes. Det er REG.D_Word nøgler med mindre der står noget andet. Jeg lægger ikke noget ud i tips og tricks, uden det er afprøvet, og jeg kører med det selv, og har kørt med det et stykke tid, for at se om de ok. Mange af tipsne og tricksne, kan man læse sig til i diverse bøger. Selv har jeg en del bøger, der omhandler diverse rettelser i registreringsdatabasen. Køber bøger, så snart jeg finder en ny, der eventuelt kan omhandle nye ting, andre prøver jeg selv, for at se, er det her noget. Er selvfølgelig ikke interesseret i at andre computere, skal kunne skades.

med venlig hilsen
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-05 13:27

axelbjarne>> Det er jo ikke nok at det virker på din konfiguration og det er skam en alvorlig sag for en der ikke er meget erfaren at få en fejl under opstart fordi de har lavet noget skidt i registreringsdatabasen.
Det der er ikke noget du har skrevet af efter en bog, men er direkte kopieret fra sider der svælger i den slags, ellers er det jo påfaldende, at en væsentlig af teksten der beskriver hvad og hvorfor er 100 % identisk og hvis du kigger lidt efter på Google vil du også finde nogen der har rettet uden nogen som helst effekt og sidst men ikke mindst, hvilken garanti kan du give for, at det der ændres ikke kan have uforudsete effekter. ??

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 13:27

En anden gang, behøver du ikke give så mange point, det er såmænd ikke det, der interesserer mig, så meget, jeg afdækkede en fejl i adgangskoder for et stykke tid siden. Det er når man laver en adgangskode på sin computer, og man bruger Velkomstsiden i Windows XP, så kan man kører uden om den, ved at gå i fejlsikret tilstand under opstarten, og vælge: start Windows med den sidst kendte konfirguration, hvor computeren virkede. Det kan man ikke læse nogle steder om ved Microsoft. Så det har jeg også lagt ud på kandu, det foragede mig lidt. Måske de ikke var klar over det. Det er virkelig en sport for mig, at finde forbedringer til styresystemet Windows XP.

Med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 13:32

Er det den fejl som Computerworld har skrevet om?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 13:34

Nogle af dem, har jeg selvfølgelig fundet ude på andre sider, og så fundet forbedringer selv, så de arbejder sammen. Man kan da altid rette tilbage, såfremt det ikke virker på de andre computere, men på XP, er det ok, måske jeg skal skrive XP fremover. Jeg har endnu ikke selv haft problemer med tips og tricks. I det hele taget er registreringsdatabasen sgu ikke så sensibel, som mange vil gøre den til.
Med hensyn til garanti, kan jeg kun henvise til, at jeg kører med det selv, og det virker. Det er jo også på eget ansvar man benytter tips og tricks.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 13:37

Nu har jeg slettet den nøgle som axelbjarne henviser til og det virker fint.

//bentjuul

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 13:41

Holder ikke Computerworld, hvilket nummer, jeg finder lige ud af, hvornår jeg selv fandt ud af det, det skete ved en tilfældighed. En ven ringede til mig og spurgte om jeg kunne huske hans koder, det kunne jeg selvfølgelig ikke, så da jeg var der alligevel, prøvede jeg det som beskrevet, og var lige så forbavset, som andre ville blive, at jeg kom ind i systemet. Jeg fandt ud af det den 5. februar 2005.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 13:44

Skal ud og lave en computer, men jeg deltager gerne i brevvekslingen her på siden senere.

Med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 13:55

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt det virker hos dig Bent Juul, men handler om at den der stillede dette spørgsmål er usikker, og bl. a. derfor er det en dårlig idé at videreformidle afskriftstips uden dybdegående foklaring og jeg er ikke rigtig imponeret af tipperen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 14:28

Derfor er det sikkert også rart for spørgeren at vide at det virker hos nogle af os og jeg finder ikke de tips fra axelbjarne underlødige.

Og spørgeren efterlyser jo i sit spørgsmål om vi andre kan finde de nøgler i regedit, så det var egentlig til spørgeren jeg skrev BjarneD.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 14:41

Hvor er du DYGTIG!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 15:10

Hvis man går ind på anerkendte supportsteder vil der typisk komme en advarsel om, at lave backup af registreringsdatabasen og der vil manes til forsigtighed og derfor finder jeg den form for tips helt utilstrækkelige og unødvendige og derfor underlødige, men det er selvfølgelig altid godt at der er nogen der er så dygtige, at de bare kan.
Så har jeg givet mit budskab og vil ikke bruge mere tid på noget der handler om tips og tidsspilde.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-05-05 15:21

Tak for svaret BjarneD.