/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Aloe Vera til dyr ?
Fra : Mille35
Vist : 871 gange
200 point
Dato : 31-05-05 11:56

Har i noget dokumentation på Aloe Vera til dyr ? Jeg har hørt mange Dyrlæger anbefaler det !
Eller nogen links til dyrlæger el butikker.
eller Hesteejer som er glad ved det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 12:13
Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 31-05-05 12:18
Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 12:36

Nu skal man ikke umiddelbart gå ud fra, at fordi et naturmiddel har en gavnlig virkning på mennesker, at det samme er tilfældet ved brug på dyr.
I nogen tilfælde kan det endda være den rene gift, tror så dog ikke det er så galt med Aloe Vera, men som hovedregel skal man aldrig bruge naturprodukter til dyr, som dyrlægen ikke siger god for.

Om der er lavet nogen specielle undersøgelser fra fag-kvalificeret side om Aloe Veras egnethed på dyr, ved jeg ikke, men har aldrig hørt, at der skulle være lavet sådan en undersøgelse.

Og i den forbindelse mener jeg bestemt ikke, at man kan bruge fabrikantens egne lovprisninger af et produkt.

Så spørg din dyrlæge om det er noget der vides noget om.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 31-05-05 14:31

Nu har jeg søget på nettet i flere timer og det eneste jeg kan finde er : Her sælges udelukkende Aloe Vera Produkter fra Forever Living ... 90 dages ubetinget tilfredshedsgaranti på alle FLP-produkter.
Skulle man lave et nyt indlæg hvor vi (alm forbruger gir vores mening om FLP )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 14:47

Mille35

du kan nå at slette dette http://www.kandu.dk/dk/spg/67930 før nogen svarer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 15:13

Du kan da få min mening om FLP's Aloe Vera produkter her:

Jeg har prøvet en del af dem, og imponeret er jeg sådan set ikke, jeg mener ikke produkterne kan mere end så mange andre og billigere. Men tro kan flytte bjerge. En af dem jeg kender der sælger det, blev overbevist om virkningen, da hun temmelig meget fik mindsket et problem med hyppige migræneanfald. Men, nu er de vendt tilbage med fornyet styrke, og ingen ved, om det var Aloe vera der hjalp, eller om hun var en af dem hvor migræneanfaldene kan finde på at "gå i sig selv" i en længere periode. Men Aloe Vera hjælper ikke denne gang.

Det der er meget typisk ved salg af det, er at forhandlerne gerne vil have kunderne til selv at registrere sig som forhandlere, og det er der bestemt en grund til:
Det handler om Network Marketing, hvor der i toppen sidder en der scorer de store penge fra deres forhandlere, og forhandlernes forhandleres forhandleres forhandlere o.s.v. og får procenter af procenter af procenter af alt salg, helt nede fra bunden og op gennem "graderne", lidt ligesom pyramidespilsmodellen. Så, nu får jeg sikkert snart skældud, men sådan virker systemet, har fået det forklaret indgående af flere bekendte jeg har som selv sælger det, og den ene, har tjent endda en hel sjat penge, ikke på at sælge, men procenter fra dem hun har fået i gang med at sælge for hende, og for dem de har fået til at sælge og så fremdeles.

Og hvad mon det gør ved priserne vi betaler for det når der skal være så mange led der skal have procenter, ud af salgsprisen.
Det kan ikke koste særligt meget at fremstille, for så ville det da være det rene tilsæt, og dem i toppen er alligevel indiskutabelt, blevet mangemillionærer på den fremgangsmåde.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 31-05-05 18:00

Til Ans
det er med fuld overlæg jeg osse har lagt det der..
det er for at få så mange meninger som muligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 18:43

Ok Mille35

Det var kun fordi teksten på dit indlæg kl. 14:31 var den samme i dit nye spørgsmål.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-06-05 21:41

Hej til alle,

Med baggrund i ovennævnte kan jeg forstå, at jeg fra starte - uanset næsten, hvad dokumentation jeg vil kunne fremkomme med - er dømt "ude", for der må jo "stikke-ét-eller-andet" under - det antyder ihvertfald dova.

Derfor vil jeg hellere henvise til hesteejernes egen internetavis, heste-nettet.dk , der har afprøvet produkterne PÅ HESTE. Det resultat er måske nok en hel del mere objektivt end dova's fordomme

. . . . . prøv at læse, hvad heste-nettet.dk siger om de gennemførte tests: http://www.heste-nettet.dk/nyheder/79/

Mvh
H

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 02-06-05 07:09

Hej H
Som sagt er jeg tilfreds med FLP's Aloe Vera produkter men......
den heste side du henviser til er det eneste jeg kan finde..det kan ikke passe
Hvis du feks.køber en Opel vil der altid være kunder som er utilfredse el.tilfredse... det virker på mig som et lukket land med hensyn til kretik af FLP's Aloe Vera produkter

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 02-06-05 10:04

Hej Mille35,

Jeg ved ikke, hvordan du søger på nettet, men tilsyneladende ikke på samme måde som jeg, der anvender de store søgemaskiner - og så kan jeg finde tæt på hundrede artikler om aloe vera (også kaldet: aloe barbadensis miller) og heste.

Én af de mere interessante er skrevet af Peter Atherton (forsker for det engelske sundhedsministerium i bl.a. aloe vera): http://www.positivehealth.com/permit/Articles/Aloe%20Vera/atherton.htm

. . . . men der er som nævnt mange mange andre artikler om temaet aloe vera og heste. F.eks.:

- http://www.alvahorse.com/teatreetest.htm
- http://www.horseactive.co.uk/goodh.php?ID=14
- http://www.warrenlabsaloe.com/testimonials/horses.htm
- http://www.horseweb.com/links/Products/Veterinary/
- http://my.execpc.com/~mjstouff/articles/horsefly.html
- http://pegasusflying4110.tripod.com/Nugget.htm
- http://professionalscare.com/scientific/history_development.htm
- . . . . . . og så dan kunne jeg blive ved - håber, at jeg har sat dig på sporet.

Du må prøve at søge igen!!! Jeg fandt som nævnt mere end hundrede henvisninger - hvor mange ved jeg ikke, idet jeg ikke har tid til at checke dem alle. Nogle af dem henviser til reklamer, hvoraf flere bringer beretninger fra kunder/brugere (hesteejere), men det er vel det du efterlyser.

Mvh
H

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 02-06-05 13:08

der er da ikke en eneste fra Danmark

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 02-06-05 13:22

Du har (såvidt jeg kan se det) ikke tidligere nævnt at det SKULLE være danske, men blot søg videre - de er dér. England er bare en "større heste-nation" end Danmark, derfor er der langt mere viden at hente på de engelske sider

Mvh
H

Kommentar
Fra : sacho

Dato : 04-06-05 11:50

ja
jag har selv brugt det til min hest og det har virket med det samme. min mor sælger det og vi bruger det også til os selv ved fek. myg det er skide godt det er værd at give penge for.
hilsen Louise

Accepteret svar
Fra : sacho

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-05 11:50

ja
jag har selv brugt det til min hest og det har virket med det samme. min mor sælger det og vi bruger det også til os selv ved fek. myg det er skide godt det er værd at give penge for.
hilsen Louise

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 23-01-06 07:46

Tak for svaret sacho.