/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
pegefølsomme knapper venstrestilles.
Fra : fredag
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 31-05-05 08:26

Hej. Jeg er ved at lave en menu bestående af pegefølsomme knapper. Men teksten i dem er centreret. Hvordan kan jeg få dem (teksten) til at være venstrestillet istedet ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 08:55

Jeg har FP 2000 og har ikke muligheden "venstrestil" til knapteksten
Men når du har lavet knappen kan du i html visning måske rette............jeg kunne ikke,
sætte denne code ind: align="left".

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 11:15

Er 'pegefølsomme' knapper i frontpage ikke i virkeligheden en Java applet ??? I så fald er der måske en <PARAM NAME="TEXT-ALIGN" VALUE="LEFT"> , men jeg ved det ikke

align="..." er en deprecated attribut i HTML 4.01, som næsten alle andre font og positions markører. Til formatering af elementer på en HTML side bruges nu om dage CSS : http://www.w3schools.com/css/css_positioning.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 11:41

Indsat fra Molokyle's kommentar
Citat
<applet code="fphover.class" codebase="fpweb:///." width="120" height="24">
<param name="text-align" value="left">
<param name="text" value="Knaptekst">
<param name="color" value="#000080">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
</applet>

Den kan ikke vises korrekt før den udgives og jeg har ikke adgang til vores server lige nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 11:45

Prøver lige at få det hele med
Citat
<body>

<p>
<applet code="fphover.class" codebase="fpweb:///." width="120" height="24">
<param name="text-align" value="left">
<param name="text" value="Knaptekst">
<param name="color" value="#000080">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
</applet>
</p>

</body>

Og jo molo det er det vel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 11:48

den smider </applet> væk som skal stå lige før </p>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 12:43

Eyvind -> Tjoeh...mente nok det var sådan det hængte sammen. Godt gættet molokyle

Man ka' sgu også få lyd på

http://www.designoutlooks.net/indexeffects.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 12:55

..men kan ikke finde noget om left alignment af teksten i FPHOVER.CLASS : http://www.scriptfx.com/frontpagetips/hover.htm

Da jeg ikke har frontpage kan jeg ikke teste denne løsning, men prøv at pakke apletten ind i en CSS container :

Kode
<span style="text-align:left;">
....Her indsætter du din fphover knap.
</span>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 31-05-05 13:55

Hej.

Puha, puha......... jeg vil prøve iaften......

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 02-06-05 08:13

Tak for svaret molokyle. Den side du henviste til havde meget mere jeg kunne bruge.