/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Pollen, øjne løber i vand. Hjælp!
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 3035 gange
200 point
Dato : 31-05-05 00:53

I år er det helt galt med mine øjne. De løber i vand pga pollen. Hvad virker? Er der nogen der har et godt råd?. MVH Svend

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-05-05 01:08

Spør din læge, der findes meget der kan afhjælpe dit problem og han eller hun kan med garanti ordinere noget der virker

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 31-05-05 01:17

Jeg lider selv af allergi og det med øjnene, det er ganske enkelt du skal bare gå til en optikker eller et sted hvor der er syns test.

Der kan man købe nogle små flasker med isotopisksaltvand, det er det samme som der bliver til de der, har kontaktlincer barer det er i mindre portioner.

ZITA

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 01:50

Du kan uden recept købe "høfeberpiller" på apoteket. Men du bør da lige gå til lægen, hvis du ikke har været det i forbindelse med din pollenallergi

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 200 point
Dato : 31-05-05 06:47

Har lige købt en lille flaske "Livostin" øjendråber på apoteket(89 kr). Før i tiden var de receptpligtige, men det er de ikke længere.
De havde også et andet og lidt dyrere middel (115) kr.- kan ikke huske navnet.
Livostin skulle have en lidt mere "øjeblikkelig" effekt ved kløe, men det andet var mere forebyggende.
Spørg lægen eller på apoteket - det kan *ikke* betale sig at gå rundt med kløende øjne og snøftende næse!!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 31-05-05 08:59

jeg har hørt at brug af kontaktlinser minsker generne meget - hvis du ikke bruger briller kan de fås uden styrke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 09:59

spørg først og fremmest lægen - men det er rigtigt de fleste har hjælp af livostion øjendråber - en livostin allergitablet hjælper når den tages sammen med - der findes også næstespray.

Jeg bruger efter at have prøvet mig frem livostin øjendråber og clarityn tabletter - de virker fint sammen - og clarityn sløver ikke så meget som livostin tabletter.

hvis du ved hvad du er allergisk overfor kan en specialist hjælpe dig yderligere

Kommentar
Fra : b.baron

Dato : 31-05-05 10:11

de andre øjendråber akaup referer til er zaditen. De fårs i små endosispiptter uden konserveringmiddel, kan således bruges af kontaktlinsebærere. Virker efter få minutter og svir ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 10:15

b.baron >>>>>> hvis øjendråber svider er der for det meste en grund - nemlig at man har brugt for meget

livostin svider heller ikke ved normal brug - faktisk slet ikke efter hvad jeg har erfaret

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 31-05-05 11:45

Du kan få Miwana saltvandsopløsning det er til spædbørn jeg får den gratis hos min kone´s optikker da jeg også bruger denm som samorit til at skylle efter i div sår og vabler de er ganske uskadelige.
Så er de uden nogel form for konserveringsmidler i en pakke er der 20 * 2 ml.
Der ud over så får jeg i højsasonen en 10 ml fra samme optikke med en dråbe efter behov det er jo kun helt ren saltvand som fugter din hornhinde, samt stanser hvad du måtte have af gener.

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 01-06-05 14:27

Tak for svaret akaup.
         MVH Svend

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 13-06-05 04:12

http://www.helseland.dk/nasaleze.htm

Det funker bare/0 bivirkning/0 grim smag/ 0 det hele, det funker-bedste ønsker Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:26

Skulle du ikke på nuv. tidspunkt have fået rå d nok?

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:27

nåja ok! lykke til.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:27

nåja ok! lykke til.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:27

nåja ok! lykke til.