/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE kan ikke åbne nyt vindue
Fra : pallebhansen
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 30-05-05 22:30

Min kammerat har rodet med indstillinger, og har også haft Firefox, men om det er derfor ved jeg ikke, men han kan ikke åbne nye vinduer, når han klikker på link, heller ikke ved at højreklikke og trykke åben i nyt vindue. Heller ikke selv om han holder shift ned og klikker.
Det er nu ikke rigtigt at der ikke bliver åbnet nyt vindue, der bliver godt nok åbnet et nyt vindue i alle tilfældene, men der bliver ikke indlæst noget på siden, der kommer kun timeglas på en tom side.
Hvis man skriver linkets/sidens adresse ind i adressefeltet, så kommer siden godt nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-05-05 22:34

Hej Palle

Hvad med bare at geninstallere Internet Explorer? (Medmindre han har XP)

/Karl Smart

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 22:35

Prøv at sætte IE som standardbrowser, hvis den ikke er det!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 22:36

hold ctrl nede samtidig med enter - det plejer at override stort set alle de muligheder der forhindrer netop at åbne mere end et vindue

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 22:37
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 22:37

Under Start > Angiv Programadgang og standarder! Gå ind under brugerdefineret!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-05 22:39

Han har XP pro, tør ikke rigtigt at geninstallere IE. men prøvet at reaparere med XP cdèn og SFC /scannow, men han vil ikke gendanne, da han har haft problemet i 2 mdr.
tedd: Hvordan
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:42

Prøv i IE >funkt >indstill>programm>nulstil webindstillinger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-05 23:05

Han har prøvet jeres forslag, men muligvis kræver det genstart, og det kan han ikke nu, men ellers vender jeg tilbage i morgen.
Tak indtil videre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-05-05 23:06

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men kan man tage "IEXPLORE:EXE" fra en anden maskine med samme version af IE, og lægge den ind på Palles vens computer? Eller vil det gå galt?

/Karl Smart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:09

Hvad vil du så stille op med registreringerne i registreringsdatabasen, Karl_Smart? - det kunne jo være der fejlen ligger.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-05-05 23:16

Det ved jeg, men det var vel et forsøg værd?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:18

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-05-05 23:27

Ok ok.. Så glem det...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-05 23:28

Der er desværre ingen gevinst, han har også prøvet at køre scannow men så siger maskinen at det er en forkert Windowsversion (Det er den han har installeret med?)
Flere forslag modtages gerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 23:32
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-06 09:05

Hej Palle
Sad selv med samme problem, for et stykke tid siden. Måske problemet er det samme? Det blev løst som følger:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19795
spring bare over min HJT-log(s)

Citat
Åben MSIE
Vælg menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger"
Vælg fanen "Programmer", under denne menu vælges knappen "Administrer" (Aktiver eller deaktiver installerede browser-tilføjelsesprogrammer). Her skal man deaktivere "Opslag" fra listen der fremkommer.
Det hjalp i hvert tilfælde på min computer... nu fungere alt "som i gamle dage" = man kan ha' flere menuer/sider åben i sin browser

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-06 21:55

Tak for svaret CLAN.
Jeg tror du har ret.
I hvertfald har min kammerat rodet med det, og også med dit forslag, og nu er det pludseligt OK.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-03-06 07:36

Jamen det er da rart, at det fungere igen. Jeg var selv ved at gå i spåner... dengang. Windows er som kvinder... har til tider helt sit eget liv
Takker for points
Søren