/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
PDF filer i HomeSite 4.5.2
Fra : gmjoe
Vist : 504 gange
150 point
Dato : 30-05-05 13:44

Jeg har ikke arbejdet med pdf filer tidligere, og jeg kan ikke få linkene til at virke på hjemmesiden.
Jeg har heller ikke meget kendskab til HomeSite - er oplært i Dreamweaver - og har fået den heldige tjans at opdatere vor hjemmeside... - i HomeSite.

Er der nogen, der kan hjælpe????

:-/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-05-05 20:55

Er det meningen aat der skal kunne downloades PDF filer fra hjemmesiden?

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 31-05-05 08:07

De skal bare kunne printes, hjælper det vide at hjemmesiden hedder http://www.odensehavn.dk måske kan du se, hvad jeg gør forkert i koderne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-05-05 17:48

Den måde du har skrevet din kildetekst på, så skal dit PDF dokument ligge i roden sammen med dine øvrige hjemmesider.
Du skal også være opmærksom på, at stavemåden er 100% indentisk, således også med store og små bogstaver.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 01-06-05 08:00

Jeg spekulerede mere på, om jeg laver en fejl, når jeg laver <a href="skibs_gods.pdf" target=" Blank">

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-06-05 17:35

Det er der kun en måde at konstantere det på. Slet target="blank"
Jeg mener at der skal stå: target="_blank"

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 02-06-05 12:35

Jeg har prøvet begge dele - det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-06-05 17:48

Jeg har lige lavet et eksperiment med en PDF file på min egen hjemmeside og det virker udemærket.
Prøv at ændre linken med den fulde angivelse, uden at medtage target funktionen.
http://www.odensehavn.dk/skibs_gods.pdf

Det betinger at du bruger Acrobat Reader!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-06-05 17:52

Jeg får følgende fejlmeddelelse med linken, så enten mangler filen eller den er placeret i en mappe som linken ikke henviser til.

Citat
Den ønskede side kunne ikke findes. Siden er muligvis flyttet eller fjernet.

Kontroller venligst at du har indtastet den korrekte url.

Brug en af følgende muligheder, for at finde siden::

Gå en side tilbage
Besøg www.webhouse.dk
Hvis du har fået denne fejl ved at klikke på et link på en anden hjemmeside, så orienter venligst dette sites webmaster om det fejlagtige link

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-06-05 07:59

No - når jeg benytter dit link virker det ikke - så gør det vel heller ikke, hvis jeg laver det selv

Skal jeg lave et eller andet ved mine pdf filer i forbindelse med, at jeg skal ha' dem på nettet?

- Eller er det i HomeSite det går galt? - Jeg har prøvet mig lidt frem - men det kører sgu ikke rigtig for mig det her - troede egentlig det var ret logisk at køre med Pdf filer...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 03-06-05 10:55

Hvad hedder din pdf fil? (skibs_gods.pdf?)
Du har uploaded den? - Ligger den i en mappe?

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 10:56

du mangler at afslutte <FONT> med </FONT> i de to linier med PDF links

Kode
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="skibs_gods.pdf" target=" Blank">Blanket til Skibs og Godsangivelser i PDF format</A><BR>.
<br>
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="sikringserkl.pdf">Blanket til Sikringserklæring i PDF format</A><BR>.

rettes til

Kode
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="skibs_gods.pdf" target=" Blank">Blanket til Skibs og Godsangivelser i PDF format</A><BR></font>
<br>
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="sikringserkl.pdf">Blanket til Sikringserklæring i PDF format</A><BR>.</font>

men der er flere fejl på siden, check siden her : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.odensehavn.dk

mvh
rfh

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-06-05 12:33

Mine pdf filer ligger i en mappe, der hedder pdf - jeg har også oprettet en pdf mappe under Resources ved at sige sige add ressource - fortælle, at det er en Adobe osv - og pdf...

Men for mig virker det som om, at den ikke tager det med op!

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 12:37

Prøv det her
Kode
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="http://www.odensehavn.dk/pdf/skibs_gods.pdf" target=" Blank">Blanket til Skibs og Godsangivelser i PDF format</A><BR></font>
<br>
<font face="Arial, Helvetica, MS Sans Serif" size="-2"><a href="http://www.odensehavn.dk/pdf/sikringserkl.pdf">Blanket til Sikringserklæring i PDF format</A><BR>.</font>

mvh
rfh

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 12:41

Det virker ikke, er du sikker på at du har en mappe på webhotel'et som hedder pdf og den indholder de ønskede pdf-filer ?

mvh
rfh

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-06-05 12:46

Nej - det er jeg faktisk ikke - hvordan undersøger jeg det

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 12:54

Brug et FTP program og login på webhotel'et med de samme oplysninger som du bruger når du ligger dine html filer op.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-06-05 13:44

Prøv at bruge din browser (IE) og skriv:
ftp://www.odensehavn.dk
Nu skulle der gerne komme en boks frem hvor du skal indskrive din adgangskode og password.
Nu får du så en oversigt over de filer og mapper der ligger i roden på dit webhotel.

Men det nemmeste er at lægge dine pdf filer i rodmappen, så skal du ikke ændre på din hjemmeside.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-06-05 13:48

Nej det dur ikke med denne vej, så du må nok bruge den sædvanlige vej med et FTP program, for WEBHOUSE tillader ikke at bruge denne genvej, da den nok hedder noget andet.
Det kan skyldes at webadressen er et købt navn, som ligger på en webserver hos WEBHOUSE, og derfor skal tilgås via deres server.

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-06-05 14:07

Nu synes jeg snart ikke det er sjovt mere - hvem f..... har opfundet Internettet :-/

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 14:46

Her er en måde at gøre det på

Start Internet Explorer > Indtast link ftp://www.odensehavn.dk
>Tryk på OK

>Højreklik i vinduet (det hvide felt) og vælg Log på som

>Indtast Brugernavn & Adgangskode

Så skulle du kunne bruge de normale windows funktioner til at kopier filer op på webhotel'et
f.eks. drag&drop (træk og slip), kopier & sæt ind

mvh
rfh

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 03-06-05 15:00

JEg fik lov til at logge mig på - og der ligger ingen pdf filer

Meeeeen - Nej... ingen drag & drop....

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-06-05 15:05

Start windows Stifinder

>find den mappe hvor du har pdf-filerne i, højreklik på den og vælg kopier

>Gå over Internet Explorer og højreklik i vinduet (hvide felt), vælg Sæt ind

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 150 point
Dato : 03-06-05 15:06

Ups! taste fejl

Start windows Stifinder

>find den mappe hvor du har pdf-filerne i, højreklik på den og vælg kopier

>Gå over i Internet Explorer og højreklik i vinduet (hvide felt), vælg Sæt ind
(Husk at logge på)

Godkendelse af svar
Fra : gmjoe

Dato : 06-06-05 08:48

Tak for svaret rfh.
Det virker - nu kan jeg tjekke mine link i gennem for "40-fejl", men mine pdf filer ligger der...!

Tusind tak