/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Porte som er aktive/ ikke aktive?
Fra : Doros
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 30-05-05 11:31

Hvor og hvordan kan man se hvilken porte som er aktive?.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 11:32

lurer lige med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 12:03
Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-05-05 12:06

Hej Doros

http://www.tucows.com/downloads/Windows/IS-IT/Monitoring/

Har nogle udemærkede værktøjer til alt omkring scanninger, jeg bruger selv VXutil - MEN..... det du spørger efter er noget som mange hackere etc. også beuger - nemlig port scanning.

Lars

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-05-05 12:08

Jeg har en udmærket freeware der hedder "active ports" fra http://www.ntutility.com
Jeg kan ikke længere finde den på deres hjemmeside, men hvis du søger den på nettet finder du den garanteret. Den viser de aktuelle porte der er i brug, og hvad der bruger dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 12:16

Vedrørende Active Ports user review - CNet:
Citat
Cons: Norton Anti Virus found this after I installed the program.
C:\Windows\system32\sysdebug32.exe

This was classified as a TROJAN and a google search points to others discovering this same rotten malicious whatever it is. Microsoft has no info on that file.

Det behøver ikke at være noget skidt, men da netop den slags freeware ofte anvendes som spionsoftware ville jeg ikke umiddelbart springe på.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-05 20:46

Haløjsa
Her liget et tip jeg fandt i Komputer for alle Nr.8-2005 side 43.
Klik på >start< og vælg >kør< skriv cmd i feltet og klik >OK<, DOS-boksen åbner, skriv netstat og afslut med entertasten. Nu vises hvilke af PC'ns porte der er åbne. Hvis du vil have netstat til at opdatere sig selv kan du f.eks skrive netstat 5 og taste ENTER, så opdateres netstat hver 5 sek.
Det er sku' da meget nemmere end at bruge diverse programmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 23:01

hvem prøvede lige Brassovitskis indlæg og hvad stod der så ????????

meget nysgerrig mirit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:06

Den er god nok Mirit: http://d1o110.dk.telia.net/~u163400056/windows/netstat.htm
Man lærer jo lidt hver dag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 23:12

jeps vel var den god nok BjarneD

grunden til jeg spurgte var at jeg akkurat lige pga spørgsmålet her fik besked om at ved afprøvning stod der overhovedet ikke - det er dog ikke tilfældet for mit vedkommende -

har bedt vedkommende om at melde sig under fanerne her - eller stille et spørgsmål separat !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:16

??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 23:21

hvad forstår du ikke BjarneD ????? Det er da underligt at der ikke står en dyt !

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-05 23:21

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 23:23

jamen jeg fatter jo heller ikke noget - må vel vente og se om vedkommende melder sig hahaha

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:26

Jeg kan ikke forstå det du skriver Mirit (pimper du lidt )
Hvis den ikke skriver noget som helst må det være fordi din netværksforbindelse ikke er aktiv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:29

Det her kan jeg hente i kommandoprompten om netstat:

Viser protokolstatistikker og nuværende TCP/IP-netværksforbindelser.

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

-a Viser alle forbindelser og lyttende porte.
-e Viser Ethernet-statistikker. Dette kan kombineres med
parameteren -s.
-n Viser adresser og portnumre i numerisk format.
-p proto Viser forbindelser for protokollen, der er angivet med proto.
Proto kan være TCP eller UDP. Hvis den bruges med parameteren
-s for at vise pr.-protokol statistik, kan proto være TCP,
UDP eller IP.
-r Viser rutetabel.
-s Viser pr.-protokol statistik. Som standard
vises statistikker for TCP, UDP og IP. Parameteren -p
kan bruges til at angive et undersæt af standarden.
interval Viser valgte statistikker igen med pause på interval-sekunder
mellem hver skærmbillede. Tryk CTRL+C for at stoppe
genvisning af statistikker. Hvis parameteren udelades, vil
netstat kun vise konfigurationsoplysningerne en gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 23:33

BjarneD - det er ikke mig der har problemet men en jeg lige havde på messenger

og nej - pimper ikke

20:46 taget til efterretning og værd at lige huske
23:29 samme som ovenstående

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 23:37

OKI

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 03-06-05 05:41

Hej,

Beklager min sene tilbagemelding - jeg har det problem at mit spil ikke kan køre via internettet, og jeg har fået at vide at porte fra 2005 til 2010 og 7064, skal være åbne før det virker og at det måske er problemet?. Hvordan kan jeg se portene, og gøre dem aktive eller deaktive.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-05 07:18

Haløjsa det var jo en helt anden sag. Det er kun din firewall/Antivirusprogram der kan spærre porte, så alt afhængig af hvilken firewall/antivirusprogram du bruger er det eer du skal kigge.

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 05-06-05 07:40

Tak for svaret Brassovitski.