/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Ur fra Hong Kong
Fra : aaroe
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 29-05-05 11:10

Hejsa,
Jeg har netop købt et ur på eBay i England, det viser sig så at uret sendes fra Hong Kong, hvilket jo betyder at det højst sansynligt bliver snuppet i tolden... :/
Er det 25% der bliver lagt oven i købs prisen, eller hvordan ?

Er der en måde så det ikke ryger gennem tolden ? - Har nemlig set på nogle andre ur-handlere på eBay, som sender fra USA, de garanterer at der ikke kommer nogen form for ekstra udgifter oven i den aftalte pris... Hvordan kan de sige det ?

Håber nogen kan hjælpe mig...

Mvh, Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:26

Det kan de kun sige ved selv at betale.
Hvis det bliver sendt som vareprøve er det muligt det slipper.

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 29-05-05 11:32

Hmm...
Det lyder ikke så sikkert at vove skindet...
Nogen der kan fortælle mig hvor meget ekstra jeg skal rengne med at betale, hvis det ryger i tolden.
Uret koster 179£ (~2000,-DKR) incl. fragt fra Hong Kong. Kigger de kun på denne pris, eller tager de også den danske butikspris i betragtning ? - I såfald er den pris det 3-dobbelte... :/

Kommentar
Fra : newface

Dato : 29-05-05 11:33

Du kunne også selv hente det!!

Kommentar
Fra : newface

Dato : 29-05-05 11:34

Tolden bliver udregnet på alt efter import pris til dk,nøjagtig som med biler

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-05 11:35

Den danske butikspris har intet med sagen at gøre.
Du kommer til at betale 25% moms +evt. afgift (jeg mener ikke der er afgift på ure)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:37

Pas nu på det ikke bare er en billig Hong Kong kopi til 19.95 -

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 29-05-05 11:45

Heh refi... Så tager jeg personligt det første fly til Hong Kong, med et boldtræ i baglommen
Tak for svarene i hvert fald...!

Kommentar
Fra : newface

Dato : 29-05-05 11:45
Godkendelse af svar
Fra : aaroe

Dato : 29-05-05 11:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:47

Selv tak

Kommentar
Fra : newface

Dato : 29-05-05 11:49

Nu har jeg fundet en beregningstabel(VITA) du kan selv søge,da det er et større arb
http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 29-05-05 11:51

Yeps... Har fundet det...
Takker

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-08-05 08:06

Hmm.. Nu er jeg selv ved og købe ur over eBay, så ville jeg lige høre om du har betalt nogen for for Tax???