/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Software til at øge tempo i en mp3-fil?
Fra : Playa2k3
Vist : 945 gange
95 point
Dato : 28-05-05 17:56

Hej,

Jeg søger et program der kan øge tempoet på diverse mp3-filer og gemme det. Jeg ved godt Windows Media Player kan ændre hastigheden, men det er ikke i stand til at gemme filen med det nye tempo.

Desuden ved jeg ikke hvilken kategori jeg skal smide dette spørgsmål i, så dette er efter min mening det der matcher bedst.

Mvh.
Tor Sørensen

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 18:06

Jeg håber ikke det gør noget at følge med,fatter ikke en fis
Mvh

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 28-05-05 18:08

Det skal forståes sådan, at jeg har en techno-sang der lyder meget bedre med øget hastighed, dvs. sangen spilles hurtigere end normalt.

Ind til videre er jeg kun i stand til at øge hastigheden af sangen med Windows Media Player, men jeg kan ikke gemme sangen med den hurtigere hastighed med Media player. Det er mit mål at finde frem til at program der kan gemme sangen med hurtigere hastighed. Derfor dette topic.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 18:29

Nåååå,på den måde,javel....Tak

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 18:32

Tænkte lige---kan du ikke omdøbe den til MP3 S ---- S for speed

Nå,ikke

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 28-05-05 18:38

Hej newface,

Nej, umiddelbart kan jeg ikke se hvad det skulle hjælpe at omdøbe den til MP3 S

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 18:53

Når jeg ser dit accepterede svar på http://www.kandu.dk/dk/spg/66855 kan jeg slet ikke tro det er alvor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 19:00

Je her
http://www.zealotsoft.net/
bladre net til
Advanced MP3 Sound Recorder
Den optager alt hvad der går gennem dit lydkort - så hvis media player spiller musikken i hurtigere tempo, kan soundrecorderen optage det

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-05-05 22:43

Besøg Monkeybuisness hjemmeside på dr.dk, der linkes til programmer til at lave bastardpop med. De kan ændre tempoet...

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 12:02

newface - i den topic der er linket til, fandt jeg mit svar.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 14:00

taliskoko - Jep, men de kan ikke gemme filerne med ændret hastighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 14:17

Den gemmer stadig alt der går gennem dit lydkort

http://www.zealotsoft.net/

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 19:25

refi - når jeg har optaget til max (1 min) kan jeg ikke afspille den overhovedet. Der sker intet når jeg trykker Play, andet end at den viser Freq:44100.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 19:31

Du skal jo klikke på den fil du vil afspille.
Jeg har brugt programmet meget længe - og det fungerer upåklageligt.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 19:56

Ja, præcis. Untitled1.mp3.

Intet sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 20:02

Så har du optaget forkert - Du kan jo selv bestemme hvorfra du vil optage - Boksen sidder forneden i programmet

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 20:02

Så satte jeg den til Mp3/Wav, og så virkede det.

Men det var det den værste tænkelige kvalitet. Endda værre end de gamle mono-ringetoner til de første nokiaer .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 20:05

Så skrue ned for optagelyden - den er jo forsynet med indikator der viser hvor højt du optager.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 20:07

Du må experimentere - den virker til formålet.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 29-05-05 20:29

Nu har jeg optaget med alle niveauerne, men stadig langt fra den samme kvalitet som mp3-filerne.

Ellers tak. Det program er ikke noget jeg kan bruge.

Accepteret svar
Fra : Mads1980

Modtaget 95 point
Dato : 01-06-05 08:09

Hej Playa2k3

Du kan gøre det hele med winamp

Du skal hente den her plugin ( http://winamp.com/plugins/details.php?id=3952 ) eller ( www.kortlink.dk/tqf )

Så ændre du bare hastigheden til det der lyder fedest. Når du så har fundet den hastighed du finder bedst, går du ind winamps indstillinger og vælger lydoutput til "write to disk" (mener jeg den hedder) - så spytter winamp din mp3 fil ud i den nye hastighed som mp3 fil.

Du skal huske at sætte lydoutput tilbage til "waveout" eller hvad den nu stod til, når du vil høre dine sange normalt igen, ellers konventere den bare den næste sang du sætter til at spille :)

(hvis du ikke kan få den til at smide dine filer ud i ordenligt kvalitet, skal du hente et nyt mp3 codec f.eks Fahrenhaufer, så kan du vælge 320/256/128 kps)

Håber ikke det var en alt for lang smøre, for det er virkeligt nemt.

Mads

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 01-06-05 16:10

ind i Neroburning højre klik på filen og klik editor der kan du ændre hastigheden og gemme det!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 02-06-05 22:46

Hej Mads1980,

Mange tak for din hjælpsomme guide!
Men jeg kan dog ikke lade være med at spørge hvor henne jeg regulerer hastigheden.
Jeg er inde under Plug-ins i Preferences, hvor jeg har noget der hedder Input og Output. Hvad vælger jeg? Og hvordan får jeg hastighedsændreren op?

Mvh.
Tor Sørensen

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 02-06-05 23:05

Hej Mads1980,

Bare glem det jeg lige skrev, jeg har fået det frem.
Mange tak. Jeg godkender dit svar, men jeg vil lige høre hvad den der "temporary bar" kan? Og jeg har heller ikke forstået den med "Speed of General Pitch changes" helt ovre i højre side (den der viser noget med %/s)

Mvh.
Tor Sørensen

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 04-06-05 19:24

Hej Tor

Det er et stykke tid siden jeg legede med at speede mine sange lidt op og lave mine egne "smølfehits" så min hukommelse er ikke helt up to date med hvordan den virker, men jeg mener bare at at det er noget med at man kan pitche stemmen uden at man speeder musikken op osv.

God fornøjelse.

Mvh. Mads

Godkendelse af svar
Fra : Playa2k3

Dato : 06-06-05 12:00

Tak for svaret Mads1980.

Elsker det :)