/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ip adress
Fra : penny
Vist : 324 gange
200 point
Dato : 28-05-05 12:54

en af mine kamerater har problem, hans computer kan ikke finde ip adresen hos udbyderen, og alt det med at renew ip osv, hjælper ikke.
Fikk selv det samme problem et år til bage, og blev nød til at formate comp.
Er der nogen der ude med en løsning

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-05-05 13:33

Er den konfirgureret korrekt under LAN og min Internetudbyder?

Gå ind under Hjælp og Support - Start/Hjælp og support/skriv LAN øverst oppe i Søg.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-05-05 13:57

allt er konfig korrekt. comp fungerede fint, men pludseligt skedt det here

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-05-05 14:03

Prøv hjælp og support igen, du kan teste din forbindelse der.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-05-05 14:15

Hejsa

hvilken opkobling bruges der ?? adsl, webspeed, modem router ??
hvilket styresystem ?? hvilken udbyder ??

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-05-05 15:19

bredbånd windows xp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-05 15:51

Hvis han ikke har fast ip adresse, men en dynamisk. skal der slukkes for modemet i en halv times tid, så bliver ip adressen frigivet for så der efter når det bliver tændt for det igen skulle det gerne finde en ny ip adresse.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-05-05 15:59

det er ikke noget modem, direkt til stik i vægg

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-05-05 22:30

Er det TDC? I så fald skal han have fat i dem, og lige bede dem nustille (vippe) hans forbindelse. Det tager kun et øjeblik og så er problemet væk.
En anden mulighed er at give PC'en en fast IP-adresse - frit opfundet. Genstarte og derefter igen bede den bruge DHCP.
Men jeg tror nu mest på den første løsning når det har virket. Det er et kendt problem.