|
| Større motor Fra : mlkc | Vist : 205 gange 20 point Dato : 28-05-05 11:57 |
|
vi har en 1,9 TD vw fra 94 den har 68 hk/50 kw, må man komme en 1,9 TDI motor i ?
| |
|
Det tror jeg ikke men henvend dig til den nærmeste synshal de ved det!!!
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-05-05 13:48 |
|
Hvad er det nu lige det "I" står for, er det intercooler eller injektion?
Hvis det er intercooler, er reglen, at du må gerne skifte motoren ud hvis du ikke overskrider 20% reglen, men hvis du f.eks ville vælge at bygge intercooler på din nuværende motor, skal det godkendes og synes som en konstruktiv ændring.
Hvis det står for injection, mener jeg ikke der er væsentlig forskel på ydeevnen, men det anderledes brændstofsystem gør bilen noget billigere at køre i.
Ved ikke lige med VW'en, men hvis det f.eks var en Mercedes, ville det gøre en forskel på 3-4 km/l og en lavere takst m.h.t. ejerafgift (grøn afgift).
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 28-05-05 16:22 |
|
Du må ikke overskride 20% af
cylindervolumen (slagvolumen)
HK
Topfart
Så det er lige meget hvad du kigger på - ingen af dem må overskrides.
Med mindre du vil have enkeltgodkendt dyret. (det tager tid og koster)
| |
| Kommentar Fra : Flash77 |
Dato : 28-05-05 17:18 |
|
Dova: I står rimeligt sikkert for intercooler
Men jeg er nu stadigvæk ret sikker på at det eneste du skal overholde er at du ikke må overskride bilens oprindelige HK med mere end 20%.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 28-05-05 17:26 |
|
Ved benzin står i for - injektion
Ved diesel står i for - intercooler
| |
| Kommentar Fra : mlkc |
Dato : 28-05-05 20:11 |
|
Tak skal i have alle sammen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-05-05 09:31 |
|
Citat Ved benzin står i for - injektion
Ved diesel står i for - intercooler |
Det er ikke givet det er sådan, for en del af de nyere diesel motorer kører med et såkaldt CDI (commom rail dieselinjektion) og det kan være betegnet enten med alle bogstaverne, eller HDI eller som her et I hvor det kommer efter TD (turbodiesel)
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Stuhr |
Dato : 10-06-05 23:55 |
|
Lige en enkelt kommentar til dova: Du skriver at "Ved ikke lige med VW'en, men hvis det f.eks var en Mercedes, ville det gøre en forskel på 3-4 km/l og en lavere takst m.h.t. ejerafgift (grøn afgift).", men jeg tror det kan være et tveægget sværd, for skal ejerafgiften nedsættes, så skal bilen helt sikkert tjekkes, synes og vurderes, og så er jeg "bange" for, at man blot løber ind i en extraregning, fordi man har forøget værdien af sin bil .................. jeg ved det ikke, men ville nok opfordre til at undersøge det, inden man anmoder om nedsættelse af ejerafgiften.
Blot en tanke ............
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|