/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Lidt hjælp ønskeligt
Fra : refi
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 27-05-05 21:35

Hejsa allesammen
Har et lille/stort problem.
Den emailadresse jeg bruger her hos kandu er en get2net adresse.
Jeg undrede mig over at jeg ikke har fået mail fik fra kandu i flere dage.
Et tjek på get2nets driftside siger at deres mailserver (pop3) er under rep. griundet en del spam.
Så langt så godt - men nu får jeg hele tiden en meddelelse fra deres DEAMON at jeg ikke kan bruge adressen da min postkasse er fuld (30 Mb).
Det lyder enormt da det i så fald alt skulle komme fra kandu.
Den har været nede siden den 23 kl. 12:00 7(forventet rep. slut står der ikke)
Så hvad gør jeg - Hvis jeg forsøger at komme ind via webmail (til samme adresse), siger den der INGEN mail er ????????
Jeg kan ikke komme i kontakt med get2net (da jeg jo ikke kan komme i postkassen).
Alle deres kundelink går via EGEN mailadresse, så det hele bider sig selv lidt i halen.
Det er IKKE en fejl på min komputer, men 30 Mb lyder voldsomt.
Adressen bliver brugt til enkelte andre ting af privat karakter og jeg er nu bange for at disse mail på et tidspunkt blot bliver slettet på serveren.
4 dage til at rep. en pop3 - er det ikke lige voldsomt nok?

Kandu mail kan jeg nok leve uden, men de andre ting er værre.
Hvordan får jeg tømt den postkasse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:36

Glemte at sige at de IKKE er min netudbyder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:41

Her er den mail jeg modtog

Your account is using unlimited of mail storage,
this is close to its 30M storage quota.

Delete unnecessary messages, otherwise new messages
may be delayed or rejected!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-05-05 21:52

Kan du ikke se om du kan hente posten her:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice&t2page=privat_kundeservice
Ved at vælge internet og i anden rullepanel webmail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:55

Som sagt det er prøvet.
Jeg kommer fint ind i webmail - men den påstår den er tom.
Der er simpelthen ingen mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:57

Og der burde ligge over 100 fra kandu ????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 21:58

Spørgsmålet er om de kan have udskiftet HELE serveren og det så er pladsen på den gamle der kommer mail om.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 27-05-05 22:03

Har næsten samme samme problem men mails kommer trods alt frem i klatter med store forsinkelser.
Jeg har dog endnu ikke fået advarsel om overskridelse af kvote.
mvh
Janus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 22:07

"JanusN"

Tror jeg gerne - derfor reagerer jeg også først nu, men 30 Mb - det er 30000 kandumails

Så meget er jeg her heller ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-05-05 22:15

Du har formodentlig prøvet at sende en mail til dig selv.
Måske kan du indstille din mail ved dem til vidresendelse, til en konto der er stor nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 22:20

Har rettet min kandu og de ankommer nu normalt.
Men det er stadig mine mails der ligger på serveren jeg nødig skulle miste.
I øjeblikket undgår jeg at bruge get2net så meget jeg kan og så må jeg jo håbe på de dukker op hen ad vejen, men er der virkelig ikke andre muligheder.
Det hjælper vel ikke at viderestille get2net - de skal vel stadig gennem deres mailserver og så kommer de jo ikke længere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 22:22

Jeg kan også via netudbyder (tdc) tjekke alle mine konti både hos dem og hos andre.
Den siger alt OK, men men men testmailene fra get2net kommer ikke - kun dem fra de andre mailservere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 22:24

Ups

Fik lige een fra kandu dateret den 25, men fra get2net - det lysner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 10:54

get2net (tele2) og tiscali er jo slået sammen - det er nu get2net begge - tænkte lige på om det kan have indflydelse at de nu roder med de forskellige konti - hvis jeg var dig ville jeg ringe og klage min nød
(jeg ved visse tiscalikunder har megaproblemer lige pt - kan jo være det også gælder for get2net kunder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 11:06

"miritdk"
Ved du om de har et gratisnummer - hvis jeg skal ringe til dem og stilles om til 200 teknikkere koster det jo en ½ bondegård. Skrive er umuligt da de forlanger et kundenummer (hvilket jeg har) til Tele2, men det er fra dengang det hed 1001 og det vil maskinen ikke acceptere. Jeg har også en skummel anelse om at de i øjeblikket opererer med 2 postservere til samme konto, men jeg skal jo ind til min blokerede konto som get2net siger er fuld (30 Mb) men som webmail siger er tom??????
Når jeg går ind via webmail tror jeg at det er en helt anden postkasse jeg bliver lukket ind i.
Så hvordan hulen får jeg tømt den fyldte.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 28-05-05 11:10

de har et gratisnr men ved ikke helt hvor det hører til - 80900700 - du kan jo prøve - om ikke andet så kan de vel stille dig om og så betaler du vel ikke for andet end 80 nummeret (altså intet )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 11:13

http://driftstatus.get2net.dk/
ps kigger du her kan du se de løbende har problemer med mail/post

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 11:13

x-tra ps er det her du logger ind til webmail så kan du ikke gå forkert http://webmail.get2net.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 11:26

Jeg går ikke forkert, og kommer også fint i webmail med mit normale kodeord og alt, men den viser at postkassen er tom, og det passer jo ikke.
Deres driftstatus følger jeg løbende (har jeg selv linket dertil - kig højere oppe), og det er der jeg ikke fatter at man skal bruge flere dage til en sådan rep.
Hvis du kigger på driftstatus vil du også se at det tilsyneladende har stået på gennem længere tid og at det netop er deres pop3 den er gal med.
Og følger jeg deres link til de forskellige support - ja så stopper det jo af sig selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 11:29

har du forsøgt at komme igennem på gratisnummeret ???? Det lykkedes for mig i andet sammenhæng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 11:33

Nej ikke endnu - venter til mandag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 11:36

god vind så da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:46

Har nu fået besked fra get2net.
Min postkasse skulle være så det må være en fejl at jeg får disse fejlmeddelelser.
Det ved jeg ikke kan passe da min. 3 mail mangler, så spørgsmålet er om man ved en fejl har "tømt" serveren og ikke vil indrømme det.
I week-enden har alt kørt normalt, men mine mails er nok desværre væk.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:47

Tak for svaret miritdk og også tak til alle deltagende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 20:55

hmm var jo ikke til megen hjælp - synd med dine mails håber du talte med store ord ;.)