/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Spar dame
Fra : maj_britt
Vist : 3510 gange
50 point
Dato : 27-05-05 09:13

Jeg kan huske en sang fra mine unge dag, det er LANG tid siden, og jeg kan kun huske at de synger om spar dame.............jeg ved den også var på engelsk, men ved ikke, hvad den hed.

Hjælp mig.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 27-05-05 09:21

Hej Maj britt

Uha - jeg kan også sagtens huske den sang/melodi du søger efter. Den engelske kunstner kender jeg dog umiddelbart ikke - men danske Sweethearts har i hvert fald sunget den ... hvis man lytter efter er det igrunden lidt af en "grum historie" *S*

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 27-05-05 09:24

PS - hvis du går ind på Sweethearts hjemmeside www.sweetheart.dk så kan du under deres discografi finde den på det album som hedder "Knald på 2002"

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 27-05-05 09:24

PS - hvis du går ind på Sweethearts hjemmeside www.sweetheart.dk så kan du under deres discografi finde den på det album som hedder "Knald på 2002"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-05 10:02

ujbv det er rigtigt at Sweetharts har indspillet den, du havde glemt et s i dit link

Her er linket http://www.sweethearts.dk/

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-05-05 10:10

Uhhhhhhh, jeg kan godt lide Sweethearts, men det er ikke dem, der har lavet den.

Kom nu, find den til mig.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 27-05-05 10:12

Gad vide om det er Cher med Dark Lady.

mvh dova

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 27-05-05 10:16

Nu var Dova lige hurtigt ude, for efter en google-søgning var det rimelig let at finde ud af, at sangen ER en cover-udgave af Chers sang "Dark Lady"....

Imponerende Dova, no wonder du er på toppen!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-05-05 10:18

Og den blev vist første gang sunget på dansk af en der hedder AnnLiza, en gammel dansktopsanger

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-05-05 10:19

Smukt, Dova, så mangler jeg bare den danske udgave, jeg mener den må være fra midt 70.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-05-05 10:22

Den er fra 1974 eller 75
Og hun hed Ann-Liza og tror det var Haitt eller noget lignende til efternavn.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-05-05 10:22

Den var på dansktoppen, så der passer sikkert meget godt, hvor finder jeg den så, AnnLiza kunne ikke googles.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 27-05-05 10:23

... hørt disse ord strømme ud af transistorradioen, når dansktopsangerinden Ann-Liza
Haidt sang hittet “Spar Dame” - en fordanskning af Chers “Dark Lady”. ...

dette lilel hint fandt jeg på nettet ... Tror Dova har ret *S*

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-05-05 10:23
Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-05 10:24
Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-05 10:25

"SPAR DAME" synges af ANN LIZA.. Udgivet på single i 1974 ... Polydor 2054110
Bagsiden hedder "Lille by"

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 27-05-05 10:26

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-05-05 10:27

Selv tak

mvh dova