/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæktryk på min kadett
Fra : farmerib2
Vist : 695 gange
20 point
Dato : 27-05-05 09:12

Hey jeg skal altså finde ud af hvilket dæktryk jeg skal bruge til min kadett.. når jeg ser på de tabeller der hænger hos diverse tankstationer, så er kadett ikke anført.. sjovt nok når bilen er af ældre dato.....

meen er der nogen der kan hjælpe mig.???

\knap

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 27-05-05 09:55

den vejer det samme som en astra, så jeg går udfra at det er det samme som astra
mvh
Mecky

Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-05-05 09:59

her finder du hurtigt svaret
http://www.sds.dk/sider/tips.html

macau.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 27-05-05 10:09

det plejer og så at stå på dækket gør det ikke

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-05-05 10:12

sidst jeg fik nye dæk på fik jeg et dæktryk der passede til mine nye dæk. det kommer an på hvad du kører med

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 27-05-05 10:50

Hvis bilen køre med dæk af den standardstørrelse der er opgivet af fabrikanten, skal den have 1,8 bar foran og 1,6 bar bagpå, og det er for dæk størrelse 155, 165 eller 175 X 13, hvis bilen er en 1,3.
Hvis det er en 1,6er skal trykket være 2,0 foran og 1,8 bagpå, men samme dækstørrelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-05-05 11:20

Jeg syntes det plejer at stå ved døren når du åbner bildøren. Enten i dørpanel eller på siden af døren. Det er et klistermærke.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-05-05 11:21

Og så står det altid i instruktionsbogen, hvis du altså stadig har den.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 27-05-05 14:30

ok tak for feedbacken... for lige at svare på de fleste spørgsmål så er det en 1,2 og dækstørelsen er jeg ikke sikker på. Der sidder ikke noget klistermærke ved bildøren (var det første sted jeg kikkede...) og jeg havde slet ikke tænkt på at kikkke i manualen...

tak for hjælpen "so far"

\knap

Godkendelse af svar
Fra : farmerib2

Dato : 27-05-05 14:33

Tak for svaret dova.