/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
dansk spørgesmål
Fra : needhelp
Vist : 571 gange
20 point
Dato : 26-05-05 22:22

hvad er det Anvendes der:
hvad er Slang?
hvad er Ironi?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 26-05-05 22:27

Slang det er andre ord for almindelige ting, som når man f.eks kalder en pige for en "lækker sild" så er lækker sild slang for en pige.

Ironi, det er når man ligesom mener noget sarkastisk og egentlig siger det modsatte: Det er svært at forklare, for det ligger også i tonefaldet, men hvis du synes en eller anden er skidedum, og du så i stedet siger noget i retning af : Ja, du er sgu så dejlig, så er det ironisk ment.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : needhelp

Dato : 26-05-05 22:30

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-05 22:30

needhelp
på hvilket klassetrin er du?