/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyd lagger ved afspilning af dvd
Fra : Chrillemand
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 26-05-05 21:41

Min lyd lagger, dvs hakker i det når den afspiller dvd'er fra en skive, efter jeg uden held prøvede at koble mit fjernsyn til mit graffikkort... Det virkede før jeg forsøgte det med fjernsynet, og jeg er sikker på at det er det skyld i det... Har opdateret graf-driver, geninstalleret dvd-program... Men det virker stadig ikke ordentligt...

hvad gør jeg?? Det pisser mig virkelig af, for man får langt fra en særlig god filmoplevelse...

Kører GF FX5600, og audigy nx2 lydkort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-05 21:51

Hvad er det for DVDer ?

Film, musik, spil ?

Hvilket DVD-program?

Lidt flere oplysninger tak..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-05-05 22:45

hvis det er en brændt film så sker det nogen gange, prøv at spole lidt frem og tilbage så kan det være det hjælper..

har du f.eks prøvet på en anden dvd afspiller for at se om det er skiven det er galt med...

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-05 07:53

Hej Crillemand

der er så'n ca 2000 muligheder for at en DVD hakker, og jeg lister de mest sete her:
1) DVD skiven har fået ridser og derefter kan optikken ikke aflæse skiven ordentligt
2) Kablet fra DVD afspiller til Lydkort er "hoppet" ud og derfor skal lyden igenne Mboardets PCI førend det kommer til højtalerne
3) Du har et andet program liggende i baggrunden som "multitasker" mellem programmet og DVD afspiller programmet'
4) DVD afspiller programmet er ikke kompatibelt med den sidste DirectX opdatering fra mS
5) DVD afspileren skal BIOS opdateres for sidste SP opdatering til XP har nogle indstillinger som XP kræver, men som drevet ikke kan levere

og så mangler der kun ca. 1994 andre muligheder

Lars

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-05 09:58

okay det var en hel del.

- Refi:
DVD'erne er de orginale Matrix trilogi, som har kørt upåklageligt, lige indtil jeg som sagt prøvede at koble mit tv til grafikkortet. DVD'erne af stort set ikke været afpillet før, og ridsede er de ikke!
Og med de dvd'er følger en dvd program med, som hedder InterActual Player som jeg har brugt, og der laggede lyden. Så prøvede jeg ASUS-DVD hvor lyden laggede også.

- CCjunior
Som sagt så er de orginale, og de har kørt flydende før, så nej, det er ikke derfor. Og der sker ved alle dvd-film jeg prøver at afspille.

- larsfrohn
1) Er udelukket, da den ikke er ridset overhovedet.
2) Kører med Audigy nx2, som er eksternt, og derved ikke bruger et lydkabel. (Men det skulle jeg måske gøre?)
3) Hvilke programmer kunne det være? Har ikke installeret noget for nyligt, men jeg er åben over for muligheder. Noget kunne tyde på det da måske grafikkortet er blevet sat til to skærme, at det så arbejder med noget unødigt... Men jeg kan sku ikke finde det...
4) Det aner jeg ikke en skid om Hvad gør jeg ved det?
5) Det har jeg heller ikke forstand på... Hvad gør jeg ved det?

- Alle
Har lige opdaget at den mest har svært ved at afspille de høje lyde, musik og sådan noget på filmen kan høres, men det er stadig en form for skratten. Og så hakker billledet også... Så filmen kører ikke flydende...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 27-05-05 11:46

prøv at bruge en anden afspiller.. prøv at bruge win media player til det..
måske du har fået en lille ups ind på din com som æder alt cpu kraft og så får den til at hakke løs...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 12:33

Jeg har prøvet at brænde et lydkort af ved at sætte forkert stik i det - satte 12 volt til lydindgang ved en stikombytning (det kunne det ikke lide) - men hvis tv har været forbundet rigtigt kan det jo ikke være årsagen da det ikke længere er forbundet.

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-07-05 22:07

Tak for svaret larsfrohn.

Ja, det var ikke lige nogle af de løsninger jeg kunne bruge, men gav den blot en formatering, og nu virker det igen... Fik at vide senere at det muligvis var noget galt med mit codecs, grundet dvix og sådan noget... men måske ville en geninstallering eller et ny codec hjælpe....? Men det virker nu!

Tak for forsøget alle, men min beslutning hvem der skulle have æren af disse point, blev larsfrohn, pga han gav sig tid til at hjælpe... ikke at i andre ikke gjorde, men det var styr på det, og noget at gå i gang med...

Men tak for ulejligheden alle!

\\Cræsse