/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tip til Excel, hvordan gør man det?
Fra : moltov
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 26-05-05 13:49

Hejsa

Jeg vil lave en skabelon, hvor alle de celler man ikke må skrive i er låst. Og der er lavet. Men jeg vil også have, at i de celler, som man må skrive i, der skal stå eks. (Skriv dit navn her) indtil brugeren så har gjort den aktiv til indtastning. Kan man det?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-05-05 13:57

Det kan du sagtens - følg følgende fremgangsmåde:

1. marker de områder hvor man MÅ skrive -> højre klik med musen på det markeret område -> vælg "formater celler" -> vælg fanen "beskyttelse" -> fjern hakket i "Låst" -> tryk ok

2. Vælg "Funktioner" i menuen øverst -> vælg "Beskyttelse" -> vælg "Beskyt ark" -> indtast en kode som du kan HUSKE, hvis andre skal bruge regnearket, ellers kan du bare lade den være tom -> tryk "ok"

Når du skal markere felterne, kan du markere flere felter der ikke ligger ved siden af hinanden, ved at holde "Ctrl"-tasten nede mens du markerer med musen.

Mvh. AMP

Accepteret svar
Fra : supertekst

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-05 14:00

Evt. kan du oprette en kommentar i cellen. Teksten i kommentaren vises, når brugeren positionere i netop denne celle.

Jeg tror du tænker på noget der ligner et F11-felt i Word - men har ikke p.t. noget bedre bud - med mindre du lægger nogle egentlige forklarende tekster ind i arket.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-05-05 14:00

Hej AMp

Det er ikke det jeg mener...Det kan jeg godt. Det jeg vil have er at når brugeren åbner for regnearket, så står der i de celler man godt må skrive i eks. "Skriv dit navn her", når jeg så klikker på cellen, så forsvinder ordet.

Moltov

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 26-05-05 14:04

Tak for svaret supertekst. Nemlig det jeg manglede

Moltov