/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Autorun cd
Fra : Sandvad
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 26-05-05 08:17

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få en cd til automatisk til at starte op når den lægges i drevet, der er noget med autorun fil og winopen, er der så en af jer der kan skrive hvad der skal stå, det vil altid være Win media player, der skal bruges, og det vil også altid være en vma eller mpeg fil der skal afspilles.
Jeg er træt af at sidde der og spilde en masse tid på noget som jeg ikke fatter noget af.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-05 08:35

Jeg har flg. AUTORUN.INF fil på mine billedcd'er
samt en CD.ICO jeg selv har skabt.

Min AUTORUN.INF indeholder denne information:
Kode
[autorun]
open= "%programfiles%\Windows Media Player\wmplayer.exe" "\my musicfolder\mymusic.wma"
:: Icon for drive label in explorer
icon=CD.ICO

Både Autorun.inf, CD.ico ligger i roden af min CD.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-05-05 08:35

~ ovenstående er tilpasset til dit ønske om mediaplayer...

mvh berpox

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 26-05-05 09:10

der findes også små shareware og demo programmer, som laver de ønskede filer for dig.
fx. her en demo
http://www.autorun.com/site/index.php
og her shareware
http://www.rjlsoftware.com/software/utility/autorun/

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 26-05-05 17:01

Berpox
Det ser meget nemt ud det der, så der er en lille mulighed for at jeg kan finde ud af det, men skal der også alle de der mærkelige tegn med???
Når man skriver den autorun, hvilket navn skal den så ha', jeg tænker her på txt,ansi osv.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad

Dato : 29-05-05 07:59

Tak for svaret berpox.
Jeg har lige siddet og rodet med det, og er kommet et godt stykke videre.