/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6600 sms fra pc'en...???
Fra : 60616345
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 25-05-05 20:11

hej derude.....
jeg har en nokia 6600 som jeg har forbundet til min pc via BT.... men når jeg nu alligevel sidder ved min pc ville det jo gå meget hurtiger hvis jeg havde et program som jeg kan skriver sms'er i og derefter sende via min tlf. er der nogen af jer der kender sådan et program.....???

Morten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 20:27

Ikke umiddelbart, men jeg har et program der skriver på simkortet.
Så hvis du har en simkortlæser burde den kunne klare det.
Når først det ligger på kortet er det lige til at kalde frem i telefonen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 20:29

Nokia Suite kan vel klare det.

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 25-05-05 20:32

hmmm.... det skal ikke lige være sådan.... så skal men ud og ind med simkortet hele tiden....!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 20:33

Da ikke hvis du bruger nokia suite.

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 25-05-05 20:35

hmmm... nokia pc suite...??? hvis det er det du mener så kan man ikke bruge det til at sende sms'er fra....!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 20:39

Nej - du skulle vel heller ikke sende dem - blot overføre dem til telefonen

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 25-05-05 21:05

hmmm.... så har jeg da formuleret mig forkert.... mente at man skulle kunne sende dem fra computeren via tilf'en....!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 21:47

Hvordan vil du bære dig ad med at få telefonen til at ringe op til et nr uden at betjene den........?????

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 25-05-05 22:08

Hvis det havde været en S//E telefon, kunne man bruge Floats media agent (fma). I det program er det nemlig muligt, har dog ikke hørt om et ligende program til Nokia.

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 25-05-05 22:20

hmmm.... kunne da sagtens den gang jeg havde en nokia 3310... det var så bare med et datakabel og et program der hed oxygen tror jeg nok... mener det var det program jeg brugte til det....!!!

Kommentar
Fra : watti

Dato : 05-06-05 09:29

havde før en 6220 da var der i pc suite en funktion så man kunne se nye sms og besvare fra tastaturet ,, leder også som en gall efter et sådant program der kan fikse det hul der er i pc suie ,, lidt træls det skal være så stift fra nokias side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 09:34

En mobil er jo netop for at man skal være fri for en fast telefon.
Hvis den skal tilsluttes pcen for at sende er den jo ikke mobil - så hvad er logikken.

Kommentar
Fra : watti

Dato : 05-06-05 10:38

jo jo det er skam rigtig nok .. sidder selv en del ved pc´en og sys det er træls når der kommer en besked at man er nødt til at fatte mobillos for at svare , bluetooth er jo en fiks ting og kunne man nu se på sin pc at der var ny sms kunne man svare tilbage med det samme ved hjælp af pc , det kan jeg sagtens se en fordel i ,,, eller hva

har min hustlf over pc,en også og det er nogtét der dur

bruger desuden den trådløse som fjernbetjening til pc,en ...

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 05-06-05 13:00

Som Refi siger.... ja en moltlf... hedder jo selvfølgelig MOBILtlf..... fordi den netop er mobil og er det der er det smarte ved den... men det der har hele meningen ved mit spørgsmål var jo at når jeg alligevel sidder ved min pc og leger med min tlf (Koblet til pc'en) ville det jo være meget lettere hvis jeg kunne svare tilbage gennenm pc'en (ved hjælp af tasteturet) istedet for at men skal til at skrive med tasterne på mobilen... så går det altså lidt hurtigere når der er de 24 taster med bogstaver... har fået pc suite til at virke med bluetooth men det program understøtter desværre ikke denne funktion....!!!

Accepteret svar
Fra : watti

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-05 08:00

så fandt jeg noget der kunne bruges ,, google hjalp efter et stykke tid

se her http://www.symbiangear.com/product.html?pid=7236,7239,16738

virker fint ved mig ,,,

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 06-06-05 16:06

prøver det lige.....!!!

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 07-06-05 20:58

hmmm.... kan ikke lige få det til at virke.... men programmet ser lovende ud.... så jeg acceptere dit svar.... jeg kan godt få den til at prøve at forbinde.... men så lige så snart jeg har fået forbindelse så lukker tlf'en programmet.... skal lige have fundet ud af hvorfor den gør det....!!! taker mange gange for svaret....!!!

Godkendelse af svar
Fra : 60616345

Dato : 07-06-05 21:04

Takker mange gange for svaret watti. har selv ledt som en gal efter sådan et program....!!!

Kommentar
Fra : watti

Dato : 07-06-05 21:23

velbekomme . er kun glad for at hjælpe andre ,,