/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Billig flytning fra udlandet?
Fra : acilia
Vist : 960 gange
200 point
Dato : 25-05-05 15:06

Jeg er ved at skulle undersoege den billigst mulige maade at flytte mine faa ejendele (men mere end en bilfuld) fra Italien til Danmark. Nogle gode forslag? Nogle erfaringer med billige danske flyttefirmaer? Nogle gode links?
Da jeg flyttede til Italien brugte jeg et speditionsfirma - det var den billigste loesning paa det tidspunkt (for 5 aar siden) - men jeg kan ikke huske hvad de hed.

Vil blive meget glad for at finde en billig loesning!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 15:10

ADAM flytter alt overalt i verden - prøv at ringe til dem ang. pris.

http://www.adam.dk/adam/

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 16:11

Refi - mange tak - men jeg har lige ringet til dem og de koster 12000 kr for at flytte mine ca 3 KubikM. Det er mere end jeg vil betale. Maaske er det den generelle pris paa flyttefirmaer. Saa nogle alternative loesninger? (speditionsfirmaer der goer i den slags?)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 25-05-05 16:18

Prøv et tilbud fra en anden

http://www.ulrichs-flytteforretning.dk/udlandet.htm

Ellers må du igang med speditionsfirmaer og høre om de evt. har en bil der ikke er fyldt op.

Alternativt vil jeg da sige at for 3m3 er det da lige før det kan svare sig at køre selv med en stor varevogn.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 16:23

Tak igen - Ja du har ret i det med varevognen! Faktisk ville jeg have lejet en varevogn og selv koert men problemet er at jeg har en bil som jeg har bestemt mig for at beholde og skifte til danske plader - og den skal jeg jo saa koere op til dk med. Det er lige med at faa det hele til at passe sammen.
Jeg kunne selvfolgelig ogsaa undersoege at leje en trailer kan man det mon? - men ups jeg har ikke noget anhaengertraek.
Jeg prover lige ulrichs flytteforretning..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 16:28

Få da en ven/veninde til at køre med - mod et par dages ferie.

Lad vedkommende leje bilen i Italien og tage den med hjem igen........

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 16:36

Ja men det er nemlig nemmere sagt end gjort.. (jeg ved godt at jeg lyder rigtig besvaerlig) - min soester og min kat skal koere med hjem i min bil. Hun har ikke koerekort saa hun kan ikke hjaelpe.
Og skal jeg finde een som vil hjaelpe mig skal jeg betale for baade min egen tur inkl benzin og overnatning (paa grund af katten) plus leje af varevogn, overnatning og benzin dertil (sefoeli).
Saa er spoergsmaalet om det faktisk bliver den samme pris i sidste ende.
pyhhhh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-05 16:46

Lej en container i passende størrelse og bed en vogmand tage den
med hjem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-05 16:47

Eller send containeren med jernbanen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-05 16:47

En speditør kan komme med gode forslag.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 16:54

refi - Ulrich er billigere! - har lige snakket med dem og han koster ca 1300 pr m2 plus moms. Nu begynder det at ligne noget

Teil - godt alternativ det maa jeg lige proeve at undersoege naermere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 16:58

der kan du bare se

Så er vi nede på 5.000 - Billigere får du det nok ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 17:00

Ellers er det i gang med telefonbogen, men billigere bliver det nok ikke.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 17:03

Ja proev at se en kaempeforskel og naar man taenker paa at jeg kun lige er startet min efterspoergsel..
Eneste problem med Ulrichs flytteforretning er at han ikke kunne sige hvornaar de har ture til italien - eller om de overhovedet har nogle ture i september naar jeg skal bruge det.
MEN - nu ved jeg da hvad priserne ligger paa og gad vide om jeg saa ikke kan forhandle med andre flyttefirmaer og presse dem til at gaa ned i pris!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 17:57

Hvis du absolut skal have det hentet på en bestemt dato - ja så stiger prisen drastisk.

Det billigste vil altid være at lade flyttefirmaet tage det med sammen med en evt. anden flytning.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 26-05-05 09:07

Ja du har helt ret og jeg er meget fleksibel - jeg kan jo sagtens bo i en kuffert den sidste maaneds tid jeg er her - saa heldigvis har jeg da noget at forhandle med. Tak for hjaelpen det var rigtig brugbart.
- en meget varm (30 graders) solskinshilsen hernede sydfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 00:44

Selv tak