/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvordan taber jeg mig på lår og røv?
Fra : bublebee
Vist : 1387 gange
50 point
Dato : 25-05-05 11:55

Jeg er en pige som godt kunne tænke mig at tabe mig lidt på mine lår og røv. Altså stramme det lidt om. Nogen der har en god ide til dette?
Er ikke så god til at tage mig selv i nakken, men der må da være en metode?

PÅ forhånd tak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-05-05 11:59

Ja, sig nej når nogen byder dig noget der kan spises.

Undlad påfyldning nr to på tallerkenen.

Begræns etteren.

Undlad besøg i køleskabet i tide og utide.

Undlad vej-selv-slikket og sodavand'erne.

Drik to store glas vand ind hvert måltid.

Udlad pynt og fede madvarer.

Tag trappen istedet for elevatoren.

Tag cyklen istedet for bussen.

Gå, svøm og cykl i det daglige i det omfang det lader sig gøre.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:02

hehe uha 3773 det lyder hårdt ;)
Men det kan da godt være du har ret. det er ikke ret meget der skal af, men lidt skal der....

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-05 12:09

Du kommer desværre ikke uden om at reducere din fedt procent. Men Ellers er det en god ide samtidigt med at du taber dig at lave nogle "Lunges". Dvs. Du tager en let håndvægt i hver hånd. Stå med skulderbreddes afstand med føderne/benene, og med helt rank krop. Så tager du et meget langt skridt frem med den ene fod/ben, og bøjer ned i det knæ der er fremme, og bøjer med og mere til det foreste ben har en vinkel på 90 grader. (Pas på med at knæet ikke kommer ud over din fod hvis du kigger oppe fra, da det kan være skadeligt for knæet). Selvfølgelig er det bageste ben også bøjet for at du bøje i det forreste, og det må også gerne ramme en vinkel på 90 grader. Nu slæber du så det bageste ben med dig op til det forreste til du står helt oprejst, og er tilbage i din udgangsstilling.
Tag et tilsvarende skridt med det andet ben.

Denne øvelse skal du lave hver dag. Tag gerne f.eks 3 x 30 skridt, eller mere hvis du kan.

Denne øvelse bruger alle personlige trænere til kvinderne i det træningscenter hvor jeg var instruktør.
Og jeg kan roligt stå inde for at de mest veltrænede piger med de bedste bagdele så jeg ofte lave denne øvelse.

Men husk at du også skal reducere din fedtprocent.
Pas på med for meget/tung cykling hvis du har tendens til store lår.
Så hellere løb.
Men det bedste er helt sikkert at melde dig ind i et fitness center eller tage noget boksetræning. Det giver en smidig, stærk og ungdommelig krop. Når du så får lidt muskler på din krop vil det overskydende fedt du har (Indtil du taber det) siddde pænere på kroppen.

Se lidt her på disse sider. Der er et godt fora, og en masse øvelser bla. Lunges som jeg beskrev:

www.motion-online.dk

www.getbig.dk

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:13

hej Sygate
det lyder godt det der. Er det ikke dyrt at gå i et fitness center? kan man der få en til at hjælpe sig så?

Men tak for tippet. Jeg vil da prøve om det virker :)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:16

P.s. Du behøver ikke absolut e håndvægt i hver hånd hvis du bare vil gå rund derhjemme og lave øvelserne. (Lunges). (Det kan også være det staves Lounges).

Håndvægtene er kun for balancens skyld og lidt for styrken. Men er overhovedet ikke nødvendigt.
jeg prøver lige om jeg kan finde et link til øvelse så du kan se den, og læse mere om den.

Jeg mener det. Den giver en power røv.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-05-05 12:18

Man kan ikke fortælle på forhånd, hvor på kroppen, man vil tabe sig, hvis man starter på en slankekur.
Du skriver ikke noget om hvor meget du vejer, eller hvor høj du er. Jeg har været gift med en kvinde, der tabte sig ca. 15 Kg. men hendes lår blev ikke tyndere!!!.
Det er næsten umuligt at svare på dit spørgsmål, når der ikke foreligger flere oplysninger om dig selv.

MVH

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:19

jeg er 169 og vejer ca. 65 kg. Men det er kun lår og røv der er for store, har en flot mave og sådan....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:20

Tak Sygate. Du er en stor hjælp. Du bor ikke helt tilfældigt på Fyn GG

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:26

Her er øvelsen vist hvor man står stille. Men det er bedre at gå rundt. For der er mange der ikke ved at det bevægelsen "når man træder op til det andet ben" der gover mest til den her øvelse.

Hvis du bor i københavn kan du blive medlem af f.esk SATS ( www.sats.com) hvor jeg arbejder. Jeg går rundt og laver programmer gratis til medlemmerne. Efter 1 måned laver man en opfølgning, og igen efter 3 mdr. og igen efter 6 mdr.
Lad være at betale for en personlig træner med mmindre du er millionær. For hvis du ikke kan tage dig sammen til at træne uden, så forbliver du alligevel ikke slank. Træn evt. med en veninde.

Det koster 399 pr. mdr. at blive medlem. Hvis du har en firma/studie aftale med dem koster det 351. pr måned.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:28

oki jeg kigger lidt på det, men det lyder rigtig godt sygate

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:30

Jeg bor i København og arbejder i SATS Parken p Østerbro. Men de ahr vist også en afdeling i Odense

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-05-05 12:31

Pilates!!!
Min veninde har lige tabt en del kilo, som synes af mere, simplethen ved hjælp af
1: samme metode som 3773 foreslår og så
2: Pilates

Prøv at søge på Google, der kommer mange spændende ting frem

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:35

Pilates er overhovedet ikke hårdt, og strammer som sådan ikke kroppen op. har trænet det meget og er også Yoga og Power Yoga instruktør.
Det der er godt ved Pilates er at man balancerer sin energi så man bliver mere afslappet, og dermed har mindre lyst til at fråde i tide og utide, lidt ligesom Yoga også gør ved.

man bliver dejligt smidig og stærk selvfølgelig.

Men Pilates alene giver ikke oget særligt, med mindre du træner det 6 gange om ugen i en time hver gang.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:38

Hehe. Tak for jeres gode råd. Jeg vil straks prøve at gå i gang med at være aktiv :) så må jeg slå lidt til mig selv jo. Bare noget god høj musik på,. så kører det :)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-05-05 12:45

Du ligger jo faktisk, meget flot på kurven over kvinder. Du er i hvert fald under gennem snittet.
Du tror ikke bare, at det er dig selv, der syntes at du er lidt "for stor"??
HUSK PÅ: vi kan ikke allesammen ligne skuespillere, selv om vi gerne ville!

MVH

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:49

Det kan da godt være at jeg bare brokker mig over mig selv. Nu opdaterer jeg lige min hjemmeside, så kan du selv se det viskinge

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:50

Som Julia Roberts siger i Filmen Notting Hill da hun sidder ved middagsbordet sammen med Hugh og familien og bliver misundt af de andre over hendes krop: Ja men det er jo heller ikke sjovt at skulle være på streng diet hver evig eneste dag døgnet rundt, og året rundt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 12:50

Jeg vil også se

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 12:56

ss der er lidt billeder på www.bublebee.webbyen.dk
sys ikke rigtig jeg kan finde nogen andre end dem der er der :)

Men tag et kig

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 13:01

Fede tatoveringer du har
Jeg lagde lige en besked i din GB.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:04

Takker sygate.
Smil....det eneste billede jeg har af hele kroppen er i ikke så meget tøj GGG

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 13:06

Det går da nok
Jeg er ikke sart. Ellers sender du det bare til min email.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:10

hehe så for den da Grin.....

Der kan man jo se mine brede lår :)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 13:11

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:12

Hehe der skulle da ikke grines :P

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 13:23

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:33

Men tak for de gode svar da :) det skal da lige prøves i hvert tilfælde

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 13:35

Ja du har jo intet at tabe. Hvis du gir den en alvorlig skalle så får du en rigitg go røv.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:37

Men hvis i har msn og kommer med flere smarte ideer kan i jo lige skrive til mig på j_zaber@hotmail.com

Alt er velkommen, er ikke på her så tit nemmerlig

See ya

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 13:40

Tak for svaret Sygate.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 25-05-05 14:10

forsinket kommentar:

Jeg kan kun anbefale SATS centeret i Odense. Det er et af de få der åbner kl. 6,00 om morgenen, så motionen kan blive overstået inden arbejde. Kan især anbefale morgenspinning 2 gange om ugen, så kan det godt være lårene ikke bliver SÅ meget mindre, men de blir godt nok faste, og ballerne ligeså.
Kontigent mener jeg nu er 319,00/måned for alm. medlemsskab.
god fornøjelse med projektet
mvh steen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-05 14:23

Ja det er sikkert billigere i Odense end i København.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-05-05 14:51

Jamen tak for det classic26. det vil jeg da overveje :)