/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvorfor hopper forbindelsen af...
Fra : oleweb
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 25-05-05 11:03

Har oprettet en netværksforbindelse mellem bærbar og stationær via krydset kabel, og kan uden problemer se det delte C-drev på den bærbare via min stationære. Jeg prøver at flytte en mappe med 2,3GB billeder, og det går fint igang via træk og slip, men efter et stykke tid fryser overførslen og efter endnu et stykke tid komemr der en meddelelse med, at netværket ikke mere er tilgængeligt. Er der nogen der har en teori om, hvorfor jeg monstro har så store problemer med denne forholdsvis simple operation?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 11:06

Kunne være et defekt netværkskort.

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 25-05-05 11:07

Hej Bjarne!
Det håber jeg så sandelig ikke Begge computere kan uden problemer accese internettet!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 11:11

Det er jo ikke altid at en fejl er permanent og det er ret stor belastning. Elektronik står ofte af under beslastning.
Kunne jo også tænkes, at den forsøger at gøre noget der konflikter, som f. eks. at gøre noget på Internettet så måske skulle du prøve at installere NW LINK Netbios (ipx/spx) protokollen på begge maskiner så de kan anvende den til intern kommunikation.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 11:12

Kunne også være "strømspar" på den transportable

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 11:15

Tja, hvis den kører på batteri er det en ordentlig mundfuld der kræver meget strøm.

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 25-05-05 11:34

Hmmm, det med strømspar må jeg lige få tjekket - den bræbare er godt nok sat til stikket, men derfor kan det selvfølgelig godt være, at der er noget strømspar i indstillingerne. Håber da, det er så simpelt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 11:38

Normalt skulle den kun slukke skærmen når der er sat netstik i, men man kan konfigurere på mange måder.
Jeg havde nu forestillet mig, at du havde tjekket om den går i standby/dvale for ligefrem tidsmæssig frakobling af netværk lyder ikke sandsynligt.

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 25-05-05 11:45

Den går helt sikkert ikke i dvale! Men det kan godt være den går på pauseskærm. Det mærkelige er, at den starter fint på filoverførslen, men lige pludselig har problemer med at finde netværket (taber forbindelsen). Og det er vel at mærke efter at jeg måske har siddet og arbejdet via netværket i en halv time uden problemer!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 12:40

Prøv med den protokol jeg foreslog. Jeg ved jo ikke om det vil hjælpe, men det skader bestemt ikke og hvis du derefter deaktiverer netbios over TCP/IP vil du have en sikrere forbindelse.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-05 13:27

Det kunne faktisk være et cacheproblem hvis der er tale om en eller flere store filer.
Slet indholdet i Temp mappen inden du startet.
"C:\Documents and Settings\[Brugernavn]\Lokale indstillinger\Temp" og måske skulle du justere sidefilen
>>Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Indstillinger for ydeevne under fanen Avanceret, og klik derefter på Skift under Virtuel hukommelse.
Klik på listen Drev på det drev, som indeholder den sidefil, du vil ændre.
Skriv en ny størrelse på sidefilen i megabyte i boksen Størrelse ved start (MB) eller Maksimal størrelse (MB) under Størrelse af sidefil for det valgte drev, og klik derefter på Indstil.
Hvis du formindsker sidefilens mindste eller maksimale størrelse, skal du genstarte computeren, før de pågældende ændringer træder i kraft. Forøgelser kræver normalt ikke en genstart.<<

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 25-05-05 13:34

Hej Bjarne!
Du har givet mig et par muligheder og været kanon hurtig - du får pointsene, og jeg lukker og slukker. Tusind tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : oleweb

Dato : 25-05-05 13:35

Tak for svaret BjarneD.