/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
tyske ølkrus
Fra : Rosalinde63
Vist : 7020 gange
200 point
Dato : 25-05-05 00:11

Da jeg ikke ved hvilken kattagori jeg skal gå under, for at få svar om min samling at de tyske ølkrus spørger jeg jer her inde.
er der nogen der kan svare mig på om der findes en bog, et eller andet sted om dem mit biblotek har det ikke.
er der nogen der selv samler på dem, som jeg måske kan dele min interesse med om dem er der måske nogen der kan fortælle mig om de har en form for værdi eller hvor jeg kan henvende mig til for at få dem bedømt jeg er stolt af min samling så det betyder meget for mig.
hygge hejza fra Rosalinde63

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 00:30

Min kone samler - men det er weissbier-glas.

Men jeg skal da prøve at høre om hun mener der findes et katalog - Jeg tror det nu ikke, da der hele tiden kommer nye til.

Vi har boet i Tyskland tidligere og hun har samlet de sidste 20-25 år, men har det princip at hun kun vil have glas hun har drukket af.
Det har kostet nogle restauranter og boder et glas, selvom de fleste ærligt og redeligt er tigget mod gode drikkepenge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-05-05 00:43

Med mindre dine krus er antikke, d.v.s. mere end 100 år gamle, er deres værdi nok ikke specielt stor. Du kan imidlertid ringe til et auktionshus og fortælle hvad du har. Hvis de synes det lyder interessant vil de uden beregning sende en taksator ud til dig. Han vil vurdere din samling. Ølkrus efter år 1900 koster stort set ikke noget. Du skal langt længere tilbage for at opnå gode priser, og så skal det være UNIKA. Mit forslag er: Gem din samling og nyd den, udbyg den. Og lad dine arvinger få glæde af den. Måske bliver den penge værd engang i fremtiden.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-05-05 00:46

Du skal huske at din samling HAR en værdi, nemlig den du lægger i den. Men det betyder desværre ikke at den også har en betydelig økonomisk værdi. Arne

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-05 06:55

Hej
Dejligt at høre at andre også samle ølglas og ølkrus. der er flere ølkrus fra Munchen de sælges til flere hundrede kr. Enkelte op til 700 kr for et krus. det er fra oktoberfesten. Jeg har selv ca. 300 forskellige ølglas/ølkrus med navn på. Flere af dem er fra nedlagte bryggerier i Tyskland.
Måske kunne vi finde sammen nogle stykke og bytte eller udveksle erfaringer. Har selv købt et par ølkrus for flere hundrede kr. i Tyskland via EBAY.de
Min adresse E-mail:hawaii@sol.dk

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-05 07:26
Godkendelse af svar
Fra : Rosalinde63

Dato : 25-05-05 12:06

Tak for svaret hawaii7.
jeg er bare misundelig 300 det var mange, jeg har kun nået op på 50 ca og vil bare gerne have mange flere, jeg syndes de er dekrotive dem jeg har købt er alle købt på kræmmermarkeder rundt omkring i landet, til næsten ingen penge jeg har sikret mig nogen som ikke kan fås mere heldigvis, jeg har 4 med musik i som jeg ikke har set så mange af men dem har du vel nogen stykker af ...smiler, det lyder godt vis man kunne mødes over en snak om dem da jeg er stolt af min samling jeg samler mest på dem med låg store som små jeg har et stort krus med en hank som en ulv det er jeg også meget stolt af jeg takker for dit svar det er bare supert .
knuz fra rosalinde63

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 25-05-05 12:11

vil lige sige dem jeg er storsamler af er de tyske bayren krus

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-05-05 18:07

Hej Rosalinde63

Du kan kontakte mig på E-mail:hawaii@sol.dk
Jeg har en hel del glas jeg har flere af. Jeg har også støvleglas endda med carlsberg på.
Jeg samler ikke krus med låg på. Jeg har ølkrus fra 1/2, 1 l, 2 l og så et til 5 l med 2 håndtag på.

Med venlig hilsen
hawaii