/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
kan ikke tegne hvor jeg vil!?
Fra : rudik
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 24-05-05 18:28

hej jeg har et stort problem... det er at jeg ikke kan tegne hvor jeg vil, fx. hvis jeg vil lave en tekst, er det som om den pinner sig til være 5px. hvordan slår jeg denne "magnet" fra ? :(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 20:56

Jeg er selv en 'idiot' til grafik

..men vil blot henlede opmærksomheden på denne side : http://www.villysonnichsen.dk/menu.html

..lavet af en Kandu.dk bruger

Undskyld forstyrrelsen rudik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-05-05 21:07

kan ikke finde svaret på min gåde

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 24-05-05 21:34

hvilket grafikprog. bruger du.
ib

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 24-05-05 21:36

hvis du bruger fotoelement eller shop. kan du gå i værktøjslinien yderst til venstre
rest all toolz

hilsen ib 2650

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-05 21:39

Jeg gætter på at det er din "grid" eller gitter som snapper til det du vil lave.
Måske er dit gitter ikke synligt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-05-05 22:45

Haløjsa
Er det korrekt at formode at du arbejder i PhotoShop, da spørgsmålet er placeret i kategorien 'Photoshop'?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-05 07:31

Hejsa
Benytter selv Adobe, men mon ikke det er det samme. Eyvind er faktisk inde på det... du skal slå "snap to grid" fra, så kan du placere dine tegninger, hvor det passer dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-05 07:34

Ups PhotoShop er jo Adobe Nå men op i menuen og slå "snap to grid" fra. Jeg kan ikke guide dig igennem menuen, da jeg sidder ude på jobbet, og vi har ikke PhotoShop

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-05 07:37

NB: Fandt lidt her (på engelsk) inkl. mange andre "Tutorials"
http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/qt/snapping.htm

Citat
"Don't get snappy with me, Photoshop!"
Does it annoy you how Photoshop likes to "snap" to the document edges when using the crop tool, selection tools and so on? You can disable this snapping behavior by going to View > Snap to > Document Bounds. Remove the checkmark from Document Bounds, and Photoshop will no longer try to help you out by snapping to the edges of your document.
You can also disable snapping in Photoshop Elements by unchecking View > Snap to Grid. When snap to grid is enabled in Photoshop Elements, it is assumed you want to snap to document bounds even if no grid is displayed.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 25-05-05 17:52

Tak for svaret CLAN.

tak for det det virkede, syntes ellers at jeg havde tænkt på det, men havde åben bart over set det

tak for svaret

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-05 06:47

Velbekomme & takker for points