/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Anbefal mig noget om forsikring!
Fra : melodunse
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 24-05-05 17:25

Er der nogen der kan anbefale mig en god forsikring?
Alstå en indbo eller hvad de nu hedder..

Er det en god ide med en forsikring?
Jeg har en 2 værelses lejlighed på Nørrebro uden værdier ud over min computer og andre småting.

Hvad nu hvis jeg futter hele ejendommen af ved et uheld?
Hvad hedder den slags forsikring der gør at jeg så ikke er ruineret resten af mine dage?

Jeg har ikke så meget af værdi.

Og er der nogen der er gode og billige?

Er der andre forsikringer i syntes jeg skal have?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-05 17:45

Hvis du nu futter ejendommen af

Tja, hvis det er en lejet lejlighed, er selve bygningen ejerens ansvar at holde forsikret, så er det kun dit indbo du skal tænke på.

hvis det er en andels- eller ejerlejlighed, mener jeg det er andelsforeningen eller ejerforeningen der skal sørge for bygningsforsikring ud fra bidrag der betales af beboerne.

Men en indboforsikring, det kaldes oftest for en familieforsikring, er god at have.
Og hvad der er bedst og billigst af selskaber er svært at sige, for det afhænger af hvor i landet du bor og hvor stor forsikringssum der skal stå i papirerne.
En anden god ting ved indbo/familieforsikring, er at der er indbygget en ansvarsforsikring i, hvis du ved et uheld skulle gøre skade på andre eller deres ting.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 17:46

Du skal bare have en indboforsikring.
Ring til et par selskaber og få et tilbud.

Hvorfor stiller du det NÆSTEN samme spørgsmål 3 gange?
Du må da vide om du har/har haft nogen forsikring.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:03

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 18:24

Ny superbruger
Alle point opbrugt i 3 enslydende spørgsmål.

Om lidt kommer supermand og svarer på alle 3

Kommentar
Fra : melodunse

Dato : 24-05-05 18:28

Nej jeg er skam ærlig selvom jeg har en anden profil herinde. Men jeg syntes det er et lidt ømt spørgsmål, så vil gerne være anonym.
Men jeg giver da point til det bedste svar..

Godkendelse af svar
Fra : melodunse

Dato : 24-05-05 18:30

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:31

Jeg da også af, at de samme har svaret på de 3 spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:37

Så blev det 2 - 1 til dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 18:57

Har man mon lavet en fejl

Kommentar
Fra : dova