/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Har jeg forsikring?
Fra : melodunse
Vist : 465 gange
70 point
Dato : 24-05-05 17:21

Hvordan finder jeg ud af om jeg har en indbo forsikring?
Jeg har som i nok fornemmer ikke orden i mine papirer, og ved faktisk ikke om jeg har det nogen steder.

Men hvordan tjekker jeg om jeg har det?
Jeg kan jo ikke begynde at ringe til alle selskaber og banker og høre om de har mig registreret.

Og jeg kan ikke finde nogle papirer om det, da jeg har smidt alle papirer ud en dag da jeg rydede (rydtede/ryddede/rød op) op.

Nogen ideer til hvordan jeg gør?

Skal jeg virkelig ringe til samtlige forsikringsselskaber og spørge dem, og samtlige banker der har afpresset mig gennem tiden hvis jeg har spurgt om et lån..?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 80 point
Dato : 24-05-05 17:23

Hvis ikke du har betalt præmie på en indenfor det sidste år - har du ingen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-05 17:24

Hvis du betaler udgifter via PBS/bank/girokonto så kan du se det der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-05 17:37

Altså, du må da vide om du har haft henvendt dig til et forsikringsselskab og tegnet en forsikring.
hvis du ikke har det, har du ikke nogen.
Men at smide alle sine papirer ud???? (og her mangler vi en "ryste-på-hovedet-smiley).

mvh dova

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 24-05-05 18:27

Der er ingen der har givet dig en forsikring, så med mindre du har henvendt dig til et forsikringsselskab og bestilt (og betalt) en indboforsikring så har du ingen.

Kommentar
Fra : melodunse

Dato : 24-05-05 18:34

Jeg kan huske jeg har været i banken en gang og blev presset til at tegne en forsikring hvis jeg skulle låne penge.
Men det har jeg gjort i mange banker..

Og hvad når man har et arbejde, så er der også noget med at man bliver tvangsindlagt til at tegne en slags forsikring..

Så det er jo en hel jungle.

Nå men så enten må ringe til alle banker jeg har haft kort i inden ofr de sidste 2 år, og høre dem om de har trukket noget fra et forsikrings selskab eller om jeg har en hos dem.

Og så må jeg ringe til alle mine tidligere arbejdsopladser og høre om de har fusket mig ind i et eller andet.

Og til sidst ringe til 7-8 af de største forsikringsselskaber og høre om de har oget på mig.

Jaja.. Der er lidt rod i papirene kan i høre.

Godkendelse af svar
Fra : melodunse

Dato : 24-05-05 18:34

Tak for det. Jeg ringer rundt og hører..

Kommentar
Fra : melodunse

Dato : 24-05-05 18:38

Sådan. Så ryger denne profil sig en tur.

Laver kodeord jeg ikke ser mens jeg laver det, og gør det samme med den hotmail jeg oprettede til formålet.

Jeg har taget tid.
Det tager 4½ minut at blive medlem og superbruger af kandu, inkl. en helt ny hotmail adresse.

Jeg har vel gjort det omkring 30-40 gange efterhånden.

Men jeg har en fast seriøs profil herinde med en del superpoint uden at snyde overhovedet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:43

Citat
Men jeg har en fast seriøs profil herinde med en del superpoint uden at snyde overhovedet.

Ka' det nu også være rigtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 18:46

Er det så meningen vi skal tjekke hvem der hvergang har modtaget point fra 1-dags superbrugere.

Log dog ind som dig selv og stil spørgsmålene - hvad er ideen, hvis det ikke er for at fuske