/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Nemt spg. om Bcc og bevis.
Fra : rotweiler
Vist : 548 gange
33 point
Dato : 24-05-05 15:40

Jeg har fået denne email fra qxl.dk

Hvad mener han med det screen dump jeg skal gemme?. Altså er det den email som jeg har modtaget han mener jeg skal åbne og tage et screen dump af?

Her er det råd de gav mig fra qxl.dk :

Vi har ikke en liste over hvilke mailprogrammer vi godkender og ikke godkender som bevis for afsendte mails..
Hvis du har hotmail vil jeg opfordre dig til at sende en kopi bcc til dig selv når du sender en mail og så tage et screen dump af det. Jeg bruger selv denne løsning hvis der er noget jeg skal være sikker på er kommet frem.
Hvis du modtager en karakter du føler er uretfærdig, eventuel en hævnkarakter så kan du altid skrive til os med vedlagt dokumentation for fremsendte mails så kigger vi på sagen og vurderer fra sag til sag.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 43 point
Dato : 24-05-05 15:44

Jeg tror det han mener er: Når du sender en mail så tilføj din egen mail-adresse i feltet bcc. Så modtager du en mail fra dig selv, denne tager du så en screen dump af og udprinter eller gemmer som doc-fil. Så har du dokumentation for at du har sendt mail'en. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-05-05 16:36

Men på den anden side vil man på bcc-mailen ikke kunne se de andre modtagere, sp man ville i princippet kunne have sendt den kun til sig selv som bcc... Jeg ville hellere foretrække at skrive både min egen og modtagerens adresse i "til"-feltet (eller cc), hvorefter der hos begge modtagere (inkl. mig selv) vil stå begge adresser.. På den måde kan modtageren også regne ud at du har et "bevis" på at mailen er sendt til ham....

/Karl Smart

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 16:42

Karl_Smart - Man skal selvfølgeligt have modtagers emailadresse stående i Til-feltet. På bcc-mailen vil man da også kunne se hvem den er sendt til samt at man selv er bcc-modtager.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-05-05 16:48

Er du sikker? Jeg mener bestemt at bcc-modtagere hverken kan se de øvrige modtagere eller kan ses af de øvrige modtagere...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 16:50

Ved du hvad? Jeg prøver lige engang, for nu bringer du mig da i tvivl

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-05-05 16:52

Hmm.. Dt behøver du ikke - har lige testet det, og det ser ud til at bcc godt kan se modtagerens adresse, men at "to" og sandsynligvis også "cc" ikke kan se bcc's adresse...

Min fejl...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 16:54

Ja hos mig virker det også.

Godkendelse af svar
Fra : rotweiler

Dato : 24-05-05 16:56

Tak for svaret arne.jakobsen.

Ja det virkede også her hos mig.. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-05-05 16:56

Og så ken jeg lige fjerne "sandsynligvis" fra mit sidste indlæg - bcc kan også se cc'ernes adresser...

Men det er stadig en mulighed at gøre det synligt for modtageren at man selv har en kopi, så han/hun ved at der er bevis for afsendelsen af mailen...

/Karl Smart...