/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fra htm til word
Fra : jensviggo
Vist : 410 gange
90 point
Dato : 24-05-05 14:33

Jeg har kopieret mit CV til Word, for at kunne redigere det lidt bedre, men der er fulgt en masse rammer med, som jeg ikke kan fjerne, de er med bølgede streger og er frygtelig irriterende, mon der er mulighed for at fjerne dem, jeg håber der sidder en måske flere der ved det

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-05-05 15:02

Hej Jens Viggo,

de bølgede streger, er det ikke kun fordi word laver stavekontrol?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 15:18

Hvordan har du kopieret? Den rigtige måde er at indlæse htm-filen i det program du plejer at bruge til formålet og så eksportere som word-dokument, så bliver det tilpasset og rammer m.v. fjernet. Men når du så har rettet i dokumentet skal du vel så have det tilbage i htm-format, og så er dine rammer jo væk. Ret istedet direkte i htm-filen så bevares dine rammer m.m.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-05 15:39

Du kan prøve at kopiere det ind i Notesblok først for her fjernes alle formateringer, rammer mv. når dette er gjort kan du kopiere det ind i word.

//bentjuul

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 24-05-05 15:43

Hvor havde du dit CV liggende før. Er det lavet i en eller anden form for tabel, så kan det være svært at slippe af med rammerne.
Hvis det er tilfældet, så prøv at markere al teksten undtagen det første og det sidste ord, tryk på ctrl+c. Gå så over i et Word-dokument og tryk på ctrl+v. Så skulle rammerne være væk. Husk så at skrive det første og det sidste ord igen.
Hvis stregerne er røde eller grønne og står under ordene, så er det nok stavekontrollen. Marker hele molevitten, tryk på F7 og check at stavekontrollen er dansk. Min skifter somme tider over til tysk af sig selv, og det ser jo festligt ud, men når man så retter tilbage til dansk forsvinder stregerne.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-05-05 23:31

Jeg har virkelig problemer med det her, har prøvet dem alle, det er ikke stavekontrol bølger, jeg har osse prøvet det med marker alr uden første og sidste ord, det lader sig ikke gøre, jo jeg kan godt undlade første ord, da det står uden for rammerne, men sidste ord som står inde i rammen kan jeg ikke undgå at få med, hvad f....... gør jeg, som det ser ud nu ser det ikke godt ud hjææææælp

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 27-05-05 07:36

Prøv at kopiere teksten, hvor den ligger. Gå over i Word, vælg "Rediger", "Indsæt Speciel", "Ikke formateret tekst".
Så forsvinder i hvert fald de tabelrammer, jeg får med, når jeg kopierer fra nettet.
Du fortæller ikke, HVOR du har lavet det CV og i hvilket format.
Måske var det lettere at hjælpe, hvis vi vidste det.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-05-05 09:16

Hej

Jeg vil da gerne forsøge mig. Prøv at sende html dokumenetet til mig: bixen@xxxxx.dk

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 13-10-05 23:41

Hvis det er et CV fra AF's net så er det sammensat af mange tabeller. Marker én tabel ad gangen. Klik på Tabel i menulinjen. Vælg Konverter>Tabel til tekst og brug evt. Tabulatorer som adskiller.

Det virker hos mig!