/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
færgerute
Fra : lystfiskerfyren
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 24-05-05 08:21

ups, havde lige et spg mere.
De reklamer som Scanlines kører for Gedser- Rostock har fået os til at tænke om det bedre kan betale sig, det kommer vel an på hvor i Italien man skal hen.
Vi skal til Gardasøen så vil det kunne betale sig? og er der andre ting på den rute man skal tage højde for?

Accepteret svar
Fra : tjantzen

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-05 11:37

Hejsa!
Jeg tror ikke at det kan betale sig at tage gedser-rostock.
Det kommer jo også an på, hvad du mener med betale sig (penge-tid-km-seværdigheder-osv)
Jeg ville personligt ramme motorvej e45 og det gør du bedst via rødby-puttgarden, derfra er der små 100km til 45'eren og så er det ellers derud af... ca. 1500 km (københavn-Garda)
tjeck din rute på www.maporama.com

go tur

mvh
Thomas

ps. kig evt. på adac.de for at finde info om kø-risiko o.l

Kommentar
Fra : lystfiskerfyren

Dato : 24-05-05 12:08

tak, det vil jeg prøve jeg har godt nok spurgt et andet sted, men har du erfaring med et godt, rimeligt overnatningssted på vejen ned til Gardasøen. Det er første gang vi kører og tør ikke rigtigt satse på at kunne køre i ét stræk.

Godkendelse af svar
Fra : lystfiskerfyren

Dato : 14-06-05 15:33

Tak for svaret tjantzen.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 15-06-05 08:03

Hej lystfiskerfyren!
Selvtak.

Og undskyld at jeg ikke har set dit andet spørgsmål førend nu.
Vi plejer at at satse på Kassel (syd for Kassel) men ikke på et bestemt hotel. Jeg kan selvfølgelig ikke huske afkørelsen....
Men i det område ligger det mange små og fine overnatningssteder i forbindelse med motorvejen.
De er ikke så dyre og standarden er helt fin. Hold øje med senge-skiltene på motorvejen.
Jeg gætter iøvrigt på at sådanne steder findes hele vejen og og ned ad 45'eren men nu har vi prøvet Kassel-området og der var det nemt at finde noget.

ellers go tur

mvh
Thomas