/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ønsker kritik - fotos!
Fra : frk.fidus
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 22-05-05 12:51

Hej
Jeg har "leget" med fotografering og andre kreative håndarbejder siden jeg var lille... Jeg indrømmer at jeg ikke er stærk rent teknisk i fotografering og bruger desuden et billigt digitalkamera (Konica minolta DimageG400 4.0 megapixel) men elsker at fotografere og gør det også ind imellem til glæde for andre. Men... efter at have set mange af kandu's andre "fotografers" billeder, må jeg nok sige jeg er langt bagud. Men men men.... måske lidt konstruktiv kritik kan guide mig lidt på vej til bedre billeder. Jeg er bidt af at bruge de gængse billedredigeringsprogrammer og forstår ikke helt hvorfor der er så meget kritik af disse... man kan jo få nogle sjove billeder ud af ingenting!!! det ved jeg da...

Okay... venter spændt på kritik...og der vanker jo lidt sparsomme point til den som "oplyser" mig bedst (ingen r..slikkeri tak)

Og bare kast med mudder hvis i "mudderkastere" keder jer... kan tåle det for jeg har en pegefinger ha! (som kan slukke min pc hvis det bliver for meget og jeg må henvende mig til min psykiater....snøft"

www.123hjemmeside.dk/suesart

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-05 12:52

Ved ikke om du kender denne her, det er en rigtig god side.

www.fotokritik.dk

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 12:54

nej den kendte jeg ikke... god idé

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-05 12:55

dova - mon ikke frk. fidus ville vide hvad andre synes om hendes link ???

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 12:56

Men vil da gerne høre folks meninger om dem herinde også... ligesom andre har benyttet sig af. Og der er jo mange herinde der elsker at komme med en mening... måske det kunne slukke lidt "tørst" rundt omkring i nogle hjem...

MVH Fidusen

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 12:57

miritdk> jo da, men helst lidt om billederne også ikke HEHE!!!

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 22-05-05 13:03

Hej,
Jeg er da enig i at fotokritik.dk er en mulighed, men jeg har aelv oplevet ikke at få noget kritik overhoverdet. Så måske du skulle prøve en fotoklub også, jeg har selv lært meget i OFA i Odense.
God jagt og kommer du forbi Vestafrika, hvor jeg bor, kan jeg måske hjælpe dig med nogle spændende steder m.v.
Ole Jacobsen
sportforall@mail.com

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-05-05 13:11

Jeg synes dine billeder er gode, flere både flotte og kreative, med en masse kunstnerisk islet. Du har det i dig, så bliv ved med at eksperemintere og afprøv dine billeder i linket, du har fået til fotokritik. Held og lykke fremover.
Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-05-05 13:13

Det skulle stå - Eksperimentere, - en lille sættenisse kom på besøg, som sommergæst.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-05-05 13:25

Jeg syntes at du har mange spændende opstillinger, men savner måske lidt mere traditionelt skarphed ind imellem. Jeg er klar over at du bruger billedbehandlingsprogrammer, men syntes det ville også pynte med enkelte billeder der ikke er blevet sløret, men står knivskarpt.
Men alt i alt en spændende side med et godt layout,som jeg vil besøge igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 13:30

Hvis du vil læse dig lidt frem, så kan jeg henvise til http://www.libris.dk/
og i søgningsfeltet til højre skriver du "digital" herefter kommer deres bører / hæfter frem, vælg fra listen
1. http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-602-8
2. http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-640-0
3. http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-639-7
4. http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-580-3
5. http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-665-6
alt sammen fra 69,- kr. og op til 148,-

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-05 13:34

Det er en flot side.
og gode billeder/motiver, der var især et par stykker der lige fangede med det samme: Et med en række røde gamle bygninger ved en kanal, og så et i photoillusions, med en pige der står ved en klint ud mod havet, det er flot lavet, ligner et maleri.

og malerier, dem kan jeg rigtig godt lide (selvom det ikke var dem du spugte til), især de abstrakte i blå/grønne/hvide farver.

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 13:48

>Dova :Et virkeligt godt råd med fotokritik.dk.... har nu tilmeldt nogle billeder.
og tak for komplimenten mht. malerier det du beskriver er meget stort...hænger i min stue! :)

>bentjuul: Ja du har ret...der er bare ikke mange af billederne jeg synes er skarpe nok til at stå alene for deres skarphed... det kunne jeg dengang jeg havde et lækkert nikon kamera og selv kunne stille skarpt. Jeg solgte desværre alt jeg havde... så nu må jeg nøjes med denne standard. Men vil følge dit råd og forsøge at arbejde lidt mere med skarphed. Takker...

>olejacobsen... ak og spændende med afrika da!

...pyhhh kommer tilbage senere!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-05-05 14:00

Siden er flot og der er ingen tvivl om, at du har øje for og sans for gode motiver og skønhed.
Jeg er selv kunstner (maler) og ser derfor især på dine billeders (fotos + maleriers) komposition.
Et interessant billede, i mine øjne, er et billede, hvor øjet pirres, - hvor man bliver nysgerrig. Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes er smukt eller grimt eller en god komposition, men jeg kunne godt savne lidt mere "historie" i dine billeder. Mange af fotografierne er en anelse "post-kort-smukke", - dvs. de er nemme at gå til og nemme at forstå for betragteren, og fint nok, hvis det er det du vil. En del af motiverne er efter min mening placeret lidt for indlysende (centralt) i billedet, og man bliver derfor hurtigt "mæt" og har hurtigt overskuet det hele.
Jeg har dog fæstet mig ved 2 af dine fotografier, som jeg synes er rigtig smukke:
Det er begge strandbilleder, hvor man på det ene ser et sæt fodspor. Hvor fører de hen...? Hvem har gået her...? Jeg aner en poesi og ser en skønhed. Billedet får mig til at tænke og bygge min egen lille historie op.
Det samme gælder billedet af båden, der er trukket op på stranden. Slæbesporene er smukke, og jeg aner endnu en gang poesi og at historien fortsætter udover, hvad jeg lige kan få øje på i billedet.
Ved ikke, om du kan bruge dette til noget. Det kommer jo, som jeg før har sagt, meget an på, hvad du vil med dine billeder. Måske ved du endnu ikke helt, hvad du egentlig vil med dem (og her mener jeg både malerier og fotos), men den dag du VED det, da vil dit udtryk ændre sig helt naturligt.
Men altså: Keep up the good spirit! Bliv ved med at male og fotografere, du har fat i noget af det rigtige. Og man bliver kun endnu bedre af at blive ved og ved og ved og ved..... Jeg har malet i over 20 år og har stadig meget at lære. Masser.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 14:13

>satellit

ops... måske skal jeg lige sige at billederne i serien "Mary" er lavet specielt til hende i forbindelse med et CD cover samt hjemmeside. Det skulle jo passe til hendes musik... så vi lavede det der føltes godt for hende.

Og de andre billeder i colours er kun de sidste jeg har taget ud af 2000-3000 billeder igennem årene siden er langtfra færdig...men dette er ingen undskyldning bestemt ikke...for jeg har jo alligevel valgt at vise de billeder jeg selv bedst kan lide. Måske skulle man lade en anden se på nogle af mine samlinger....for man er vel altid mest kritisk selv og så kan andre jo som du siger føle noget helt tredje ved billeder man knapt selv lægger mærke til.

Vil helt klart følge dit råd og få mere historie ind i billederne i fremtiden!

Takker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 14:23

Den bedste kritiker er 'en selv

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-05-05 15:36

Jeg ved ikke om man selv er den bedste kritiker, men man er som regel den hårdeste kritiker overfor sig selv. Ofte kan man stirre sig blind i detaljer, som kan vise sig at være ligegyldige i et andet menneskes øjne. Et billede kan eksempelvis have en masse tekniske eller skønhedsmæssige fejl, men have en dynamik og en nerve og et nærvær, som et billede, man har arbejdet mere pertentligt med, ikke har. Jeg synes du er meget modig, at du tør vise os andre dine ting; for mange kunstnere er det de skaber så følsomt for dem, at de ikke magter at få feedback. Selvom man kan lære meget af at få (velbegrundet) ris eller ros.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 15:43

Gennemgående lidt for hård kontrast.
En del billedkompositioner er for urolige, det giver
indtryk af kaos.
Billedet med hunden der løber på en græsplæne mod fotografen
er interessant, men eksempel på den hårde kontrast og plænen
er lidt for utydelig. Hvis det skulle være lysets spil og give et
indtryk af fart over billedet, så må jeg sige det ramte forkert.
mvh

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-05-05 15:55

frk.fidus. Meget sjovt....jeg kender "Mary" (Marie)

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 18:28

haha... jamen hvor dejligt. Så kender du måske også mig?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 22-05-05 18:34

Nej, - bare rolig! Jeg ved ikke andet om dig, end hvad man kan læse på din hjemmeside! Og havde jeg kendt dig, havde jeg da også givet mig tilkende!
Min meget nære veninde er veninde med Marie, og jeg kender også Maries far. Længere er den såmænd ikke....

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-05-05 19:49

lol... jeg er skam rolig....ville bare lige se om det var en jeg kender bag "satellit" men ok.

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 30-05-05 03:44

Tak for svaret dova.
Er nu på fotokritik hver dag og har virkelig fået god kritik (selvom det meste nu er ros)
men alligevel :)))

knus fidus