/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
deling af internet
Fra : CCjunior
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 21-05-05 21:16

Min underbo er for tiden uden net og jeg har " flink som jeg er " tilbudt at han kan blive midlertidigt koblet på vores..
hvordan gør jeg det billigst.. noget med et net kabel eller hur...

hvis der skal router til, hvad koster den billigste så som jeg kan bruge....

ccjunior

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-05-05 21:19

Du skulle vel aldrig have noget trådløst? Det han gøres for omkring 500 kr.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-05-05 21:35

hvad skal der bruges???
jeg overvejer en fast kabel installation, vi er ved at fuge huset om og kan trække kablet udvendigt i fugen og lave en boks i hver ende...

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 21-05-05 21:45

du har vel en router lige nu det du skal bruge er en http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=29&products_id=211&osCsid=ddbd3ae18ab33e61c279a6961d1d06db

X antal meter PDS kabel 2 stk. RJ45 og en press tang

hjælp findes her http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-05-05 21:55

Jeg vil foreslå en trådløs og et trådløst netkort til mindst en af parterne. En udemærket D-Link trådløs router med tilhørende netkort koster 500 kr. Så er du fri for alt de kabel. Den computer der så er nærmest routeren kan jo bruge kabel.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-05-05 21:56

ok..er der så ikke noget med at de kun kan være på nette når jeg har computeren tændt..
kan jeg gå ind og lave regler for hvad de må og ikke må.. har sagt at jeg ikek vil ha at de henter noget ulovligt, men kan man gå ind og udelukke f.eks kazza eller emule.. eller hva de hedder de forskellige download prg...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-05-05 22:23

Hvis du køber en router med indbygget firewall kan du ikke alene styre hvor de må gå hen, men også hvornår. Din computer skal ikke være tændt, da det er routeren der styrer adgangen til internet. Men routeren skal altid være tændt. Og så skal du huske, at de regler du sætter op OGSÅ gælder for dig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-05 21:34

en hub = ca 200 kr X m kabel af 4 kr pr m tang 75 kr 2 RJ45 10 kr =325 kr

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-05-05 17:24

Ingen problem Hansen9..
hvad med trådløst... kan man læve en ordenlig kryptering som selv jeg kan finde ud af at lave..hehe..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-05 08:36

det sløver overførelses hastighedden når der krypteres men der ligger guide på tdc hjemme side ang sikkerhed ved trådløst

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 30-05-05 20:14

Tak for svaret rotw.

nu skal jeg bare tage mig sammen til at få det lavet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-05-05 22:38

det er jo altid det med at få taget sig sammen