/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Plasma TV
Fra : den_nysgerrige
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 21-05-05 17:56

Hej
Jeg sidder med et Fona katalog hvor de blandt mange tilbud har to Philips fjernsyn

42 " plasma fladskærm til 14.999
32 " LCD stereo TV til 17.999

Jeg kan se der er en bedre lyd i 32" eren men hvad er forskellen på skærmen altså mellem plasma og LCD ?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-05-05 18:18

ulempen ved plasma er at det er små gaslommer der sidder og giver lyset, det er ikk ulempen i sig selv men hvis en af dem går i stykker kan det ikke repareres..

har set et i electronic world hvor der var en i stykker som bare var rød hele tiden.. det ser ud som en pixel-fejl..

men self har du jo garanti i et stykke tid..

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 21-05-05 19:06

Philips har 3000:1 i kontrastforhold, har lige set en anden fabrikat til samme pris men med 4000:1 hvad betyder de tal og har det nogen betydning ? For Philips klinger vel lidt bedre i ørene end Crystal.

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-05 19:17

Her kan du se LCD Vs. Plasma http://www.hifiklubben.com/files/FLATTV.pdf

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 21-05-05 19:46

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-05-05 19:57

Det var da så lidt. Men hvor meget "svar" der var i det, ved jeg ikke, jeg gav dig jo bare et link, hvor du kunne læse om forskellen på LCD og Plasma.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 21-05-05 20:24

Næææ men du gav et link til hvor jeg har kunne læse mig lidt til forskellen, og agter jeg så at gøre og er som ikke blevet klogere af det *GG*