/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Chokoladekage med Chilli
Fra : timeglas
Vist : 5347 gange
50 point
Dato : 21-05-05 17:27

Hej

Er der nogen der har en god chokoladekage opskrift hvori der er Chilli? Det må gerne være med ægte chokolade og ikke kun kakaopulver.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 18:46

Normalt bruges chili ikke i kage, det bruges i mad

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 18:46

Normalt bruges chili ikke i kage, det bruges i mad

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-05-05 18:48

Jo men lige i forbindelse med Chokolade skulle det være delikat. Har hørt om Chokoladechillikage så ved det findes

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 21-05-05 18:51

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=2291501

det var alt jeg lige kunne finde

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 18:51

OK, men jeg kan ikke finde det nogen steder, og har aldrig hørt om det, - men man skal jo lære hele livet.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 21-05-05 18:52
Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 18:56

Horizontens Chokoladekage

Ingredienser:
9 pasteuriserede æggeblommer,
9 paseuriserede æggehvider,
250 g smør,
250 g flormelis,
250 g mørk chokolade (min. 57%),
1 1/2 syltet citronchili eller 1 syltet
jalapeno (efter temperament),
100 g mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Smør og chokolade smeltes i vandbad. Æggeblommer og flormelis piskes hvidt. Æggehvider piskes stift. Chokolade og æggemassen vendes med de stiftpiskede æggehvider.

Halvdelen af massen bages i en alminde lig bradepande eller springform ved 160 grader i cirka 35 minutter. Den anden halvdel af massen vendes med 100 gram smeltet chokolade samt chilien skåret i meget fine tern.

Den bagte chokoladebund køles af.

Chokolademassen med chili fordeles på hele kagen. Kagen sættes på køl mindst fire timer før servering, så den er nem at skære ud.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 18:58

Horizontens Chokoladekage

Ingredienser:
9 pasteuriserede æggeblommer,
9 paseuriserede æggehvider,
250 g smør,
250 g flormelis,
250 g mørk chokolade (min. 57%),
1 1/2 syltet citronchili eller 1 syltet
jalapeno (efter temperament),
100 g mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Smør og chokolade smeltes i vandbad. Æggeblommer og flormelis piskes hvidt. Æggehvider piskes stift. Chokolade og æggemassen vendes med de stiftpiskede æggehvider.

Halvdelen af massen bages i en alminde lig bradepande eller springform ved 160 grader i cirka 35 minutter. Den anden halvdel af massen vendes med 100 gram smeltet chokolade samt chilien skåret i meget fine tern.

Den bagte chokoladebund køles af.

Chokolademassen med chili fordeles på hele kagen. Kagen sættes på køl mindst fire timer før servering, så den er nem at skære ud.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-05 19:01

Horizontens Chokoladekage

Ingredienser:
9 pasteuriserede æggeblommer,
9 paseuriserede æggehvider,
250 g smør,
250 g flormelis,
250 g mørk chokolade (min. 57%),
1 1/2 syltet citronchili eller 1 syltet
jalapeno (efter temperament),
100 g mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Smør og chokolade smeltes i vandbad. Æggeblommer og flormelis piskes hvidt. Æggehvider piskes stift. Chokolade og æggemassen vendes med de stiftpiskede æggehvider.

Halvdelen af massen bages i en alminde lig bradepande eller springform ved 160 grader i cirka 35 minutter. Den anden halvdel af massen vendes med 100 gram smeltet chokolade samt chilien skåret i meget fine tern.

Den bagte chokoladebund køles af.

Chokolademassen med chili fordeles på hele kagen. Kagen sættes på køl mindst fire timer før servering, så den er nem at skære ud.

Accepteret svar
Fra : Queenie

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-05 19:21

Den eneste jeg kender er nogle små mini muffins agtige ting. Men de er tilgengæld også MEGET lækre. Chili smagen kommer ligesom snigende efter den lækre chokolade. Det kan godt betale sig, at bruge en ordentlig god chokolade med stort kakao indhold.

Chokolade Chili Bidder
ca 72 stk

200g smør
200g god, mørk chokolade
250g sukker
5 æg
1 god stor spsk mel
1-1/2 tsk chili pulver (evt mere eller mindre alt efter smag)

Forvarm ovnen til 200 grader. Smelt smørret med chokoladen over vandbad. Tilsæt sukker og rør rundt. Lad massen køle lidt af. Tilsæt æggene et efter et imens du rører godt. Tilsæt til sidst en spsk mel og chili pulveret og rør det hele godt sammen.

Hæld dejen i små petit four forme - eller muffin/linse forme og bag dem midt i ovnen i 10 - 12 min.

Opbevar i en plastik bøtte i køleskabet, og tag dem ud ca 1 time før servering.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 21-05-05 22:05

Tak for svaret Queenie.
Jeg prøver dog nok at halvere portionen. Det lyder lidt voldsomt med 72 stk.
Blev lidt skræmt af den anden opskrift som er fra TV2 med så mange æggehvider og blommer, men tusinde tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 21-05-05 22:17

Du skal jo regne med, at de 72 stk er nogle små bitte nogen Man kan også sagtens lave dem i de der normale papir forme eller almindelige muffinforme - så bliver der knapt så mange

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 25-05-05 20:27

Hej Queenie

Nøøøøj hvor smagte de godt. Spiste 1 med vanillieis til. Det var guf. Chilien kunne lige akurat mærkes/smages som en fin eftersmag. Mums.

Hilsner fra Timeglas.