/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tekstfarver
Fra : Anli
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 21-05-05 16:26

Min pcér gik i baglås og ødelagde motherboardet og køleren, hvilket betød jeg var været nødt til at udskifte disse.
I midlertidig kunne jeg ikke starte WIN XP Home Edition op igen, den krævede product keyén, som jeg ikke kunne finde.
Prøvede forskellige muligheder, men da jeg ikke kunne komme på nettet og spørge i dette forum var jeg lost.

Ergo måtte jeg investere i en ny WIN XP Home Edition igen. Nu kommer mit spørgsmål:
Jeg kan nemmest forklare det ved at beskrive hvordan farven på teksten ser ud når jeg skriver her i Kandu.

Tekstfarven som er black er ikke ren, den har et rødligt skær over sig i starten af teksten.
Også scrollbarren her i Kandu er misfarvet. Den er som bundfarve nærmest lyseblå og har så på venstre side et skær af
en rødlig farve.

Håber der er en eller anden som kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 17:30

Det lyder ikke godt. Det er vel ikke kun her på kandu du har problemer med farven.

Har du den rigtige driver installeret til din skærm efter du har geninstalleret XP

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-05-05 17:35

XP plejer som regel selv at finde den rigtige driver, derfor hælder jeg min teori mest til, at det er selve skærmen der kører på sidste vers.
Man kan først prøve at skille kabinette ad, og fjerne støvet der uværgerlig kommer ind i skærmen, men hvis dette ikke hjælper, er der en stor sandsynlighed for det er skærmen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 17:47

For mig lyder det også som en skærm der er begyndt på det sidste.
Som tidligere skrevet tag skærmkabinet af og prøv dig lidt frem med at skrue på de forskellige skruer indtil du finder den med farven. Vær lidt forsigtig men prøv dig frem

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 21-05-05 17:52

Hej - jeg kan fortælle at jeg igen prøvede at se på opsætningen af skærmen under indstillinger og Farvekvallitet.
Det viste sig at den var sat til ( Højest 32 bit ) jeg ændrede den til ( Mellem 16 bit ) og det hjalp på problemet.

Jeg håber ikke jeg har gjort noget galt.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 21-05-05 17:57

Du har gjort det helt rigtige.
Helt klart en ting jeg har overset. Der er 16 bit du skal bruge.
Godt at det lykkedes.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 18:09

Nu er jeg nysgerrig. Alle mine 4 skærme af forskellig herkomst står alle til >højest 32 bit< og de fungerer korrekt, hvorfor så 16 bit. Jeg spørger fordi jeg ikke ved det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 18:20

Fijala - det ville jeg også gerne vide - også højest 32 bit her

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 18:39

16 bit her - og jeg ved ikke hvorfor - men 256 farver er for lidt.

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 21-05-05 22:09

Tak for svaret ellebye.
Da spørgsmålet skal lukkes på et tidspunkt har jeg besluttet at give dig pointene.
Til andre kan sige at det måske er et spørgsmål om hvilken type motherboard man har eller hvad det nu er styrer farverne.
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, bare håbe at jeg fik løst problemet.