/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Sæt turbo på start og nedlukning i Wind~
Fra : CCjunior
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 21-05-05 08:34

Jeg læser dette tip og tænker.... det må jo ha en eller anden negativ effekt ?? der må jo være en grund til at xp bruger noget ekstra tid på opstarten og lukningen..

Er der en negativ effekt eller hur

Accepteret svar
Fra : Peterfilstrup

Modtaget 60 point
Dato : 21-05-05 08:52

Turbo på opstart og nedlukning af windows XP.

Jeg har ikke oplevet nogen negativ effekt ved at tune Windows XP på den måde, men det er klart, at man springer noget over når windows bæiver lukket på den måde. Der er imidlertid mange der gerne vil have en hurtigere computer og det opnås ved at pille under motorhjelmen i Windows. Al grafisk gejl skal slås fra, men til gengæld får man også en noget kedeligere brugerflade, men hurtig bliver den. Der findes programmer hvor man kan pille ved indstillingerne i windows, så man får den brugerflade man ønsker. Det er en kendt sag, at alt det grafiske øjeguf Microsoft har puttet ind i windows Xp er ved at tage livet af operativsystemet. Grunden til at windows bruger så meget længere tid på opstart og nedlukning er, at ved opstart bliver der indlæst mange tusind drivere til alverdens hardware, da windows skal være bagud kompatibel og det er også grunden til at det tager længere tid at lukke ned, helt op til 2 min i forhold til tidligere wndows versioner.
Peter Filstrup.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-05-05 09:15

mange af dine programmer der køre, Antivirus, firewall, spywarekiller, popup killer. De har godt af at blive lukket rigtigt ned, og det tager tid. Derfor mener jeg IKKE at man skal tvangslukke windows, ved at følge linket. Det giver i længden mange beskadiget filer, og til sidst konflikter. Så lad windows lukke, med den tid det tager.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-05-05 09:15

kan man altid gå til bage igen til den oprindelige eller har man lavet uoprettelig skade...

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-05-05 09:39

Ja, du kan gå ind i regedit og ændre værdierne tilbage:
Skriv regedit, så kommer du i registreringsdatabasen. Gå til HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\ DesktopMenuShowDelay\sæt værdien til 0 (400)

Gør det tilsvarende i
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control
I mappen Control, skal du finde
WaitTokillServiceTimeout\sæt værdien til 0 (20000)

Værdierne i parantes er mine indstillinger

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 21-05-05 09:56

Tak for svaret Peterfilstrup.

tak til alle 3 besvarelser.. de var meget brugbare...

CCjunior

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-05-05 10:15

ja du kan gå tilbage, men det ændre ikke på de filer der er smadret, i de programmer der ikke fik lov til at lukke ordentligt ned.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-05-05 13:31

Haløjsa
Hvis XP får problemer med en opstart vil programmet prøve at starte op med instillingerne som kaldes 'Last good', det er de sidst fungerende indstillinger hvor windows fungerede uden fejl. Hvis du laver ændringen som foreslået bliver der IKKE gemt oplysninger ved nedlukning. Det kan så igen betyde at dine 'Last good' filer er meget gamle, dette kan så igen resultere i at dicerse programmer ikke fungerer korrekt.
S å lad nu Windows bruge den tid den skal til nedlukning.