/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Vuggedøds alarm!! ?
Fra : zebreztriber
Vist : 3611 gange
240 point
Dato : 20-05-05 23:00

Jeg har hørt man kan få en slags alarm så man er garderet mod såkaldt vuggedød.

Hvad hedder sådan en og hvem handler med den slags.?

Nogen der ved hvor man i københavn kan købe en rigtig god og dyr en?

Kommentar
Fra : newface

Dato : 20-05-05 23:05

Du tror ikke det var bedre at henvende sig til en kompetent myndighed,eks vis din læge,mødrehjælp,de kender nok bedre et varehus med forskl kvaliteter.
Dæleme et makabert spgm

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 250 point
Dato : 20-05-05 23:09

Der findes et produkt der hedder " Baby sense vugge og sengealarm"

Det kan købes online her: http://www.jalsoe.dk/

Klik på vareindex og derefter babyovervågning!

Det skulle være dyrt ..Og det er det! 1699,.kr..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 23:27

De fleste børneudstyrsforretninger har dem.
Tidlige kunne man få nogle madrasser der virkede som alarm, men de findes vist ikke mere.
dette skulle være et af de bedre mærker på markedet idag:

http://www.layette.dk/shop/default.asp?ProductID=229

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 23:29

"newface"

Der er intet makabert i det.
Det sker mere end du tror.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-05-05 23:35

Har man blot én gang oplevet, at ens baby stopper med at trække vejret, så er det vel ikke mere end rimeligt og omsorgsfuldt, at man forsøger at hindre en gentagelse!..eller har jeg misforstået noget?!

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 20-05-05 23:37

Kære Zebreztriber. Nu ved jeg ikke om du har et barn, er gravid - eller det bare er af interesse. Mange forældre er helt rundt på gulvet ved det første barn. De køber uhindret ind af alle mulige smarte/usmarte produkter til deres små engle. Intet er for godt/dyrt - for man vil barnet det bedste. Vi har selv gjort den fejl ved vores første barn. Man finder hurtigt ud af, at verden også fungerer uden specielt lammeskind til klapvogn kr. 699,00 og babyalarm til 2500,00. Der findes gode produkter til alm. penge. Vedr. alarm til såkaldt vuggedød ?. Jeg ved ikke rigtig. Produktet koster 1699,00, det er mange penge for noget, som man ikke ved 100 % virker. Var det ikke bedre at bruge sin sunde fornuft og se og lytte til barnet når det sover. En mor har et instinkt, som mænd bare ikke har. De har desuden født og passet børn i flere tusinde år, også uden sådan et produkt. Det eneste vi ikke har sparet på, er en rigtig god barnestol til bilen. Det kan man da se et formål med. (bagudvendt er det sikreste). Held og lykke fremover, det er dejligt at have børn, men også dyrt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-05 23:40

Forbrugerstyrelsen har tidligere undersøgt de alarmer.

Citat
DIR>»Angst for vuggedød forebygges bedst med xx«
»glem alt om vuggedød med xx« samt
»ingen spædbørn overvåget af xx er ramt af vuggedød«.</DIR>Forbrugerombudsmanden forespurgte Sundhedsstyrelsen, Retspatologisk Institut samt overlæge Finn Ebbesen, Ålborg Sygehus, hvorvidt produktet var egnet til at beskytte mod vuggedød. Alle tre svarede samstemmende, at vejrtrækningsalarmer ikke kan forhindre uventet spædbørnsdødsfald, ligesom man oplyste, at der var forekommet tilfælde af uventet spædbørnsdødsfald blandt børn der havde været overvåget af vejrtrækningsalarmerne.

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/aeldre-afg/aarbog-91/markedsfoeringsloven/lovens-2/reklamer-frygt/

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-05-05 23:55

Uagtet at Ans link viser, at visse firmaer har brugt vildledende markedsføringsmateriale, så giver et sådant apparatur en bedre nattesøvn!

Iøvrigt tør jeg stå inde for, at min babysense har været alle pengene værd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 00:06

Babyalarmer er ingen 100% sikkerhed - de er mere en extra sikkerhed til at give moderen/faderen et lille pusterum.

Nova skulle lave de bedre af slagsen siger forbrugerstyrelsen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 00:11

Refi, har du et link til, hvor forbrugerstyrelsen siger det?! ..
Vil gerne læse deres vurdering

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 00:15
Kommentar
Fra : smor20

Dato : 21-05-05 07:33

Hej zebreztriber..

Jeg ved intet om de alarmer men jeg har et godt råd som min mor og far brugte på mig og mine søskende da vi var små..
Min mor var osse meget bange for at vi ikke træk vejret så min far gjorde det at i hver side af vuggen satte han 2 spejle og min mor havde 1 lige ved siden af sin seng...
Så kunne hun se om vi trækkede vejret ved at sætte spejlet ved vores mund og så kun der dug på spejlet..
Jeg brugte selv rådet med mine 2 drenge og det virker...
Jeg er selv mor til 2 drenge og var meget bange for vuggedød men de spejle fik mig til at falde til ro..

Håber du kunne bruge det..

smor

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-05 09:13

Citat
Nogen der ved hvor man i københavn kan købe en rigtig god og dyr en?

En sælger drøm at møde en kunde med det spørgsmål.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 21-05-05 10:36

Hvis man endelig skulle investere i en sådan alarm, var det måske mere relevant end at købe selve alarmen, at sætte sig ind i hvad man skal gøre hvis ens barn pludselig ikke trækker vejret...
Hverken jeg eller min kone følte et behov for en sådan alarm, vi nøjedes med at kigge til vores datter ind i mellem.

Godkendelse af svar
Fra : zebreztriber

Dato : 21-05-05 11:07

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 11:17

Pøj pøj, med Baby sense! jeg er sikker på du bliver glad for den..
Og som nævnt tidligere, så er der ikke noget som helst galt i, at man som omsorgsfulde forældre til et vuggedødstruet barn, gør en indsats..

//Creamy

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 23-05-05 11:51

Hej zebreztriber

Jeg har netop købt en i Føtex.
Den har 2 plader som skal ligge under madressen og en almindelig alarm og en højtaler til forældrene.
Vi har testet den og den virker imponerende.
Der må ikke være en uro e.lign. der bevæger sig i værelset da den vil få alarmen til IKKE at vise signal hvis barnet skulle stoppe med vejrtrækningen.
Vi vil bruge den som en EKSTRA kontrol de første par måneder for selvom vi har denne alarm vil vi stadig kikke på vores søn når han sover nat og dag - kan man overhovedet lade være
Jeg håber du finder en god en i er trygge ved.

Kh
TulleTine