/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Vurdering af frimærkesamling
Fra : soerenpind
Vist : 13015 gange
100 point
Dato : 20-05-05 12:46

Er der nogen, der har et forslag til, hvor man kan få vurderet (og sælge) sin frimærkesamling.

Jeg bor i Århus

Mvh.
Pinden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 12:52

Mon ikke du kan finde en imm. http://www.b2internet.dk/2/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 12:54
Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 20-05-05 13:21

Du kan prøve at henvende dig her:

Weibel Frimærker
Fredensgade 20 - 8000 Århus C.
Tlf.: 8612 0755 - Fax.: 8612 6664
Postgiro: 654-1194
http://www.weibel.nu/

Mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-05 15:31

Frimærker sælges generelt til priser, der ligger på 5-10% af de såkaldte katalogpriser. Hvis din samling er af værdi - over 20.000 kr. - bør den sælges på de nationale eller internationale frimærkeauktioner. Hvis ikke, er et godt sted hos www.lauritz.com - jeg får ingen provision.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 20-05-05 19:52

Jeg vil foreslå dig at sætte den i den blå avis, www.dba.dk , med mindre du virkelig har nogle specielle frimærker. De specielle(dyre) mærker kan med fordel sælges på www.lauritz.com men "almindelig" mærker kan du ligeså godt sælge selv, så slipper du også for at betale for salget.

Som nævnt ovenfor er salgsprosen sjældent mere end 10 % af katalogværdien.

Du kan også prøve at kontakte www.nordstamp.dk jeg ved han opkøber samlinger, det kunne jo være han var interesseret.

Mvh

Ravn_k

Godkendelse af svar
Fra : soerenpind

Dato : 04-02-06 17:10

Tak for svaret DAF_direktoer.