/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler komponent...
Fra : annvibeke
Vist : 466 gange
400 point
Dato : 19-05-05 15:42

Når min pc er startet op, får jeg en boks med "overskriften" cclaw.exe - Komponenten blev ikke fundet

- og med en tekst der siger: Dette program kunne ikke starte, fordi Nfshook.dll ikke blev fundet.
Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.

Og nu er mit spørgsmål:
Kan nogen regne ud, hvilket program det er, for jeg syn's ikke lige jeg mangler noget...?!

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 410 point
Dato : 19-05-05 15:47

Hejsa
Mon ikke du lige skulle scanne for vira og så også besøge http://www.spywarefri.dk
Du kan læse lidt her:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.optix.05.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 15:48

Ups jeg mener her, så kan du se hvad cclaw er / gør
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/cclaw/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 15:55

1.
Opret dig som bruger på Spywarefri's forum http://www.spywarefri.dk/forum/ det er gratis, de kan med garanti afhjælpe dit problem + rense din computer for evt. snavs.
De har hjulpet mig adskillige gange... når min søde fam. har været lidt for "kreativ".

2.
Afvent og se om andre her på Kandu kan hjælpe.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 19-05-05 16:00
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 16:00

NB: Prøv evt. at geninstallere dit Norton antivirusprogram, det er her den høre hjemme, men jeg ku' gætte mig til at der er en årsag til den er "blevet væk", derfor er jeg så forhippet på at du får din computer tjekket hos Spywarefri. Det er ganske gratis.
Søren

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-05 16:05

Jeg har ikke norton - men norman....og han arbejder fint...
Hvis komponenten hører til norton, må der ligge en rest norten et sted...

...og jeg har tænkt, at det (den manglende komponet) muligvis er slettet
sammen med andre "komponenter" da jeg - sammen med Arlet - sku' ta' livet af en trojan...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 16:29

annvibeke... med al' respekt for Arlet, for han hjælper mange, så vil jeg stadig henvise til Spywarefri. Ikke nok med de er flere, de har også mere erfaring... især hvis du får fat i Per, Søren eller Anette... ikke dermed ment at de andre, ikke hved hvad de laver, for det gør de, men det er nok de to mest durkdrevne "rotter".
Jeg ville nu nok få den til at gennemse en HJT log osv. så du er 100% sikker på hvad der gemmer sig på din PC.
Hygge...
Søren

NB: Jeg er IKKE Søren fra Spywarefri

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 16:31

Stavefejl... men du fanger nok, hvad jeg mener

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-05 16:43

Hej Søren!
Jeg har nu tilmeldt mig dit anbefalede forum...og venter på respons derfra...

mvh/ann-vibeke

Men jeg forstår ikke rigtigt, at jeg får besked om at jeg MANGLER noget...
- og du siger jeg HAR noget

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 17:01

Halløj dette link snakker on NORMAN >
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/cclaw/
Og at der mangles noget / gået noget i stykker.
annvibeke - har du Norman firewall/viruskontrol
Dog er det stadig www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk der ved meget om det.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-05 17:20

Tak for svaret Søren...

De er hurtige derinde i spyware-forum...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 17:27

Jeg har fundet din fil som ligger her hos mig.
cclaw.exe C:\Norman\NVC\BIN
Jeg kan sende den til dig på skype eller MSN eller alm. mail.
den fylder ikke mere end 124 kb.
Du kan finde den sådan:
stifinder>+ ved (C:)>+ved Norman>+ved NVC>åbn mappen BIN>den bør ligge i toppen og ligner et frimærke med forstørrelsesglas på

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-05 17:30

Nååå...det er dér den blev af

Tak for deltagelsen emesen, men jeg fik et link i spywarefri-forummet...
...og tilsyneladende er det lige det jeg manglede...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 17:31

samme sted bør din Nfshook.dll også ligge et lille stykke nede efter Ndlg.help (den røde bog)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 17:33

Øh - jeg så ikke lige at spørgsmålet var løst

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 10:09

Velbekomme... og takker for points
Ja det er et herligt forum når det "brænder på"
Søren