/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Opsætning af netværk mellem xp /windows2~
Fra : DonTaco
Vist : 310 gange
20 point
Dato : 25-09-02 06:04

Hi Er der en der ved hvordan jeg sætter et netværk op mellem min to maskiner..?
1. 2.
Xp home Windows 2000
2Ghz 500Mhz

De to maskiner er fobundet med hub..
Jeg vil gerne vide hvordan de to maskiner indstilles så de kan se den anden comp. og jeg fri't
kan flytte filler frem og tilbage...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 09:32

"DonTaco" <DonTaco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8sak9.27465$Qk5.1242112@news010.worldonline.dk...
> Hi Er der en der ved hvordan jeg sætter et netværk op mellem min to
> maskiner..?
> 1. 2.
> Xp home Windows 2000
> 2Ghz 500Mhz
>
> De to maskiner er fobundet med hub..
> Jeg vil gerne vide hvordan de to maskiner indstilles så de kan se den
> anden comp. og jeg fri't
> kan flytte filler frem og tilbage...

Vælg en protokol og installer den på begge maskiner (jeg vil anbefale ipx/spx
eller netbui i dit tilfælde)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 25-09-02 13:15

Hej DonTaco,

Du ka' downloade og køre dette program WNTIPCFG... -->
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

når du har installeret og ikke ændret mappe navnet den blev installeret i, vil den ligge i mappen... --> C:\Programmer\Resource Kit

det du så ka' gøre på på Win2000 er at trykke på Start --> Kør --> og så indtaste "C:\Programmer\Resource Kit\WNTIPCFG.EXE" (uden "-tegnene)...

her ka' du så se dit IP nummer samt Gateway m.m.

Det samme gør du så også ved XP... (WNTIPCFG.EXE virker også på XP)...

begge dine PC'er ska' ha' samme Gateway... men hvis du vil, ka' du ikke poste hvad den skriver... IP nummer samt Gateway...

LAD VÆR' MED AT POSTE ADAPTER ADRESS!!!!
det er din MAC adresse på dit Netværks kort og er et Unikt nummer, og fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng, men af sikkerhedsmæssige årsager, så la' værd med at poste den...

Hvilken udbyder har du?

og har du en firewall installeret, og hvis du har hvilken en?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : DonTaco

Dato : 25-09-02 16:01

Tak for svaret strarup.
Det gav lidt overblik