/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Cm,M,MM
Fra : trals4
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 18-05-05 16:42

Kan man sætte AutoCaden til automatisk at skrive de forskellige mål i cm,mm m efter målene når man har målsat den?
og hvordan gør jeg det?
mvh
trals4

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-05 20:02

Hej Trals4

Du skal i princippet rette variablen DIMPOST til " mm" som eksempel.
Du kan også vælge at oprette Dimstyles for hver enhed.
Kommando ddim - vælge fanen "primary units" og under suffix skrive mm, cm eller m.

Normalt vil man på tegningen skrive: Alle ubenævnte mål i mm.

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : trals4

Dato : 19-05-05 06:01

Tak for svaret meiland,nu ved jeg det.
mvh
trals4