/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbånd/Fax
Fra : Akiro
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 18-05-05 16:17

Jeg stiller lige et spørgsmål, som måske lyder lidt dumt, men vurder selv.

Tidligere i modem/ISDN tid var det tit sådan, at et modem havde faxmodem indbygget, og det var jo fint nok.

Jeg vil gerne idag have den samme mulighed for at faxe, men vil ikke have en klods af en fax stående. Men hvordan gøres det idag? I tidligere tid (før bredbånd) ringede man jo bare op via modem til Internetudbyderen, og fik forbindelse, men idag er der jo ikke noget med at ringe op - der er jo hul igennem hele tiden.

Nogen der bruger det uden problemer idag?
Please help.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-05-05 16:24

den nemmeste måde er at du finder et gammelt modem , og har det koblet til sideløbende , så kan du bare lade dit faxpogram bruge den port , og stadig have bredbånd til alt det andet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-05 16:44

Fuldstændig korrekt. Dette spørgsmål er stillet flere gange, og det nemmeste er abruge et alm. modem og så bruge faxprogram fx. det der er indbygget i XP.

fijala

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 17:14
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 17:15
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 17:18

og så er der selvfølig efax der tilbyder en begrænset fri konto
http://www.efax.com/en/efax/twa/page/efaxPlus?rqcp=1

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 18-05-05 21:09

OK, måske udtrykte jeg mig ikke klart nok.
Jeg har bestilt et faxmodem indstikskort, så jeg søger ikke decideret en faxtjeneste udbyder.
Det jeg mangler er information om, hvordan man forbinder, altså tilslutter. Normalt ringede man jo op til en internetudbyder, og så var modemet online.
Hvad gør man idag? Man skal vel have en opkaldsforbindelse direkte beregnet til faxkortet/modemet?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-05 21:15

Du lader bare faxprogrammet ringe op til det faxnummer du vil bruge! Så bruger det jo modemmet hvis det er tilsluttet! De nødvendige protokoller må ligge i faxprogrammet. det skal bare kunne detekte modemmet!

Godkendelse af svar
Fra : Akiro

Dato : 18-05-05 21:28

Tak for svaret tedd.