/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Lejekontrakt erhverv
Fra : jacoblauvring
Vist : 21653 gange
100 point
Dato : 18-05-05 11:40

Hej
Min mor står og skal udleje en del af hendes praksis til en anden læge og dertil mangler hun en lejekontrakt.
Jeg har selv en smule udlejning af bolig til privat og der har jeg fundet en standard lejekontrakt til download på nettet, gratis.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en lejekontrakt til erhverv?

Jeg ville umiddelbart først tro at man skulle inddrage en advokat når det blev lidt mere indviklet med erhverv, men jeg lovede at prøve at lede efter en standard først.
På forhånd tak, med venlig hilsen
Jacob

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 18-05-05 12:05

Så vidt jeg har kunne finde ud af, så findes der ikke en gratis erhvervslejekontrakt, men du kan købe i boghandlere og på nettet. Du kan f.eks. købe en her: www.dokumentonline.dk , men de ser nu ret dyre ud.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-05 12:25

Citat
Formålet med de nye regler er, at der gives mulighed for at lave mere individuelle aftaler imellem lejer og udlejer. Man har med andre ord fra Lovgivers side, ønsket en mere smidig
Erhvervslejelov og de af Boligministeriet udarbejdede standard-blanketter for Erhvervslejemål udarbejdes derfor heller ikke længere. Lejekontrakter der indgås den 1. januar 2000
eller senere skal i øvrigt ikke længere stemples.

http://www.n-c.dk/nyheder.phtml?id=36

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 12:27

Citat
Det er vigtigt, at De er opmærksom på at der er kommet nye regler, og vi anbefaler, at De søger juridisk assistance, såfremt der skal ske ændring af en eksisterende lejekontrakt eller ved oprettelse af en ny lejekontrakt. Uanset om dette sker som lejer eller udlejer!

fra samme side.

Godkendelse af svar
Fra : jacoblauvring

Dato : 19-05-05 12:58

Tak for svaret ans, jeg fande selv et sted hvor jeg kunne købe en for 40 kr. det prøver jeg, men den er sikkert ikke grundig nok, så hun må nok hellere kontakte en advokat.
Mvh
Jacob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-05-05 13:06

Tak jacoblauvring

Jeg fandt også en side, hvor man kunne købe en for 40 kr. , men jeg mener at kunne huske at forsendelsen var ret dyr.

Held og lykke med din mors udlejning.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : hans998

Dato : 24-01-11 14:26

Jeg er medlem hos SAPU.dk (www.sapu.dk) de har lagt en erhvervskontrakt online - gratis ,-)

Kommentar
Fra : hans998

Dato : 24-01-11 14:27

linket virkede vidst ikke - www.sapu.dk vedr. erhvervslejekontrakt