/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Årg. 76 4g Gearkasse
Fra : michael_30
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 17-05-05 17:10

Jeg sad og skillede motoren ad, hvorpå jeg var nået til gearkasse, pludselig lå der 2 kugler på bordet.....????? Så derfor spørge jeg........
hvor mange kugler skal der i hovedaksel i gearkassen........?
Og hvordan skal de sidde, kan det passe at der skal være 2 stk. En i hver ende af den, eller hvad.....?

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-05-05 17:14
Accepteret svar
Fra : nullerfras

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-05 17:53

jeg har nogle billeder af yamaha motor men er da så nød til at sende dem til dig der kan du se hvordan det skal se ud

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-05-05 19:04

Jeg vil være meget taknemlig.........
m.chr@mail.dk

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 17-05-05 21:37

er sendt til dig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-05 23:34

Der findes kun en løs kugle i hele motoren, og den skal være inde i hullet mellem koblingen og koblingspinden, og den lægges først ind når koblingen er færdigmonteret, så puttes den ind i hullet fra koblingssneglssiden og pinden proppes derefter ind sammen med lidt fedt.
Grunden til du finder 2 kugler er sikkert at en torsk har hældt en extra kugle ind.
I øvrigt findes splittegningen jo i thansens katalog.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=471534925&n=282491953&pn=282493945
http://www.thansen.dk/product.asp?c=471534925&n=282491953&pn=282494038
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-05-05 17:49

Efter at have set de tegninger over Yamaha motoren som nullerfras har sendt mig, kan jeg se at du har ret pallebhansen. Så nullerfras har jo besvaret mit spørgsmål med billeder, og du har besvaret det med ord. Jeg ville gerne give jer begge point for det rigtige svar, men er nødt til at vælge en.....
Det bliver så nullerfras, da han jo sendte billederne før du havde svaret.....
Men du skal vide at du havde ret med at det var et fjols der havde puttet en ekstra kugle i, og den har nu øgelagt akslen.......

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 18-05-05 18:19

Tak for svaret nullerfras..... og tak for de ekstra billeder du sendt.....