/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD-afspiller.
Fra : marcussen1
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 17-05-05 16:14

Jeg har DVD-afspiller på min PC og ikke separat DVD-afspiller i forbindelse med TV'et. Kan man via kabel eller andet (ikke trådløs) føre signalet fra DVD-afspilleren på PC'en over til TV'et?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-05 16:20

Hvis din pc har en TV out eller video, burde du kunne kanalisere signalet til tv'et. Ligeledes hvis dit TV har en RGB indgang, kan du bruge TV'et som skærm for PC'en.

Frem med manualerne!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-05-05 16:22

Som jeg læser det, så ønsker du at kunne afspille DVD film på computeren, men se billedet på dit tv.
Det kan man godt, du skal bruge et grafikkort med TV-out. Det er somrel S-VHS, men for at få lyden med, skal du huske at der også skal være en ledning fra dit lydkort og over til tv'et, eller til dit stereoanlæg.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-05 16:38
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-05 16:43

Den allernemmeste løsning:

Køb en DVD-afspiller (fra ca. 300.-) og tilslut fjernsynet.

Den er i princippet magen til den du har i komputeren - bare i en anden indpakning - og så kan den selvfølgelig afspille lyden uden extra ledninger.

Du slipper derved for at trække en masse ledninger.
Men husk nu den skal kunne afspille DVD-RW - men det kan nu de fleste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-05-05 17:18

Du har evir ret, refi. Mange gange er special kabler og den slags ruinerende dyre. Ved en fin nyindkøbt DVD er kabler og hele baduljen gerne incl (for det meste). Og det er møj møj nemmere at håndtere, istedet for at skulle til at fifle med alle mulige stik og kabler.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 18-05-05 10:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 11:04

Selv tak

Fortsat god dag.