/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
USB problemer
Fra : Plathors
Vist : 413 gange
140 point
Dato : 16-05-05 19:41

Jeg har et problem med mine usb porte. Når jeg stikker mit memory stik og mp3 afspiller stik i (alle) porten, vises den ikke under DENNE COMPUTER! Er der nogen der kan afkode mit problem! Gerne detaljeret, for jeg er ikke en haj i denne verden! På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-05-05 19:50

Jeg vil tro at du lettere får den rette hjælp hvis du fotæller hvilket styresystem du bruger og om enhederne virker og om de kan ses i stifinder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 19:51

Prøv at gå i stifinder og se om den er der.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 19:52

mit styresystem er windows XP, jeg finder lige ud af det der med stifinder?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 19:52

Altså du stikker dit memorystick/og eller en mp3 afspiller i USB stikket efter du har startet comp - og nu meddeler dit styresystem at der sker noget.
Hvis du har win2000/XP så:
H-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering>nede til højre kan du se dine "diske"
H-klik på de grå område ud for "disken" og vælg opdater til dynamisk disk

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 19:59

Hej. De findes ikke i Stifinder. Heller ikke når jeg
H-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering>nede til højre kan du se dine "diske"
H-klik på de grå område ud for "disken" og vælg opdater til dynamisk disk

Der er sket et eller andet, for jeg har ikke haft det problem før!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:02

luk og sluk comp
tag dine stik/mp3 ud
start comp og vent til den er rullet ind
sæt kun dit memorystick i
Hvad sker der så

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:07

Og har du en grøn pil nede ved uret

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:09

Nu har jeg slukket og startet min comp op igem Sat memory stikket i og der skete ikke en dyt! Kender den grønne pil ved uret, men den er der ikke.
Åhh... jeg bliver sindsyg!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-05-05 20:12

hmm måske er dine usb porte blevet afinstalleret, prøv at søge efter ny hardware!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 20:13

Se efter i eenhedshåndtering om USB stikket er ok der.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:15

Hvornår har du lavet et eller andet så du måske har et gendannelsespunkt, du kan vende tilbage til.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:16

Hvilken skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:20

Du hopper en dato tilbage af gangen til din usb virker igen.
Altså af dem der er mulige.
Men lav lige et gendannelsespunkt nu, inden du går tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:22

Og det er vel ikke et stik til fronten som sidder løst på motherboard

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:23

jeg har 6 usb hub i enhedshåndteringen. det stemmer også fysisk overens.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:24

det er en bærbar comp, og jeg har ikke været inde og pille ved noget eller flyttet rundt på den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:27

Fjern den hub og sæt stikket direkte i comp.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:29

Har du noget andet USB............som virker.
Har du også haft den hub ude da du slukkede - ellers prøv det

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:31

ingen af mine usb porte virker. jeg kan da ikke bare fjerne de hubber!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:34

Hvis alle er defekte er det jo huben der er defekt - prøv nu at køre uden - så virker dit stik sikkert.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:35

Du har da en udvendig hub med et enkelt stik i den bærbare eller er det via pmcia-kort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:36

Hvis det er fordi du også har mus og andre ting på huben, må du lige undvære dem til det andet er prøvet.
Maskinen kan jo godt køre uden den er tilsluttet.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:38

Hmm... jeg er en tøs! I snakker sort. Men jeg prøver at forklare: Jeg har 5 usb indgange på min bærbar. intet andet halløjsa er i forbindelse med comp, andet en strøm og kabelstikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:45

Er det en indbygget hub der sidder i comp.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:46

Ok ok så tager vi en ting ad gangen.
Sidder der 5 stk USB indgange i selve computeren.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:47

Hej Alle sammen. Og tak for hjælpen! Jeg fandt ud af prøblemet. Jeg havde installeret en USB boostdriver ting, som gik ind og forstyrrede det hele. Den afinstallerede jeg og nu virker alt igen. KNUUUUSSSSS jer og mig selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 20:49

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 20:50

Ja... Problemet blev jo lidt underligt

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 150 point
Dato : 16-05-05 20:51

Hvis du har problemer med din USB-hastighed så kan du via et pmcia-USB-kort hæve hastigheden til USB2.
Hvis du ikke allerede har USB2

Godkendelse af svar
Fra : Plathors

Dato : 16-05-05 20:59

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 21:04

Selv tak - og jeg kommer til at tænke på om de USB er ens - måske er nogle af dem USB1 og andre USB2..................bare et gæt.