/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fastnet telefon
Fra : droslerne
Vist : 357 gange
300 point
Dato : 16-05-05 17:57

Hvis jeg flytter til en anden by og vil have telefon der, det vil sige at der er ikke åben for nogen telefon i det hus.
Kan jeg så selv vælge min udbyder eller skal jeg først ha` TDC. og derefter så vælge en anden udbyder.
Det jeg helst ville ha` var at kun få netforbindelse, men det kan man vel ikke.

Hilsen Robert

Kommentar
Fra : newface

Dato : 16-05-05 18:00

cybercity.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:01

Du behøver ikke ta omvejen via TDC

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-05-05 18:01

Hvis du skal ha' fastnet bestiller du det bare hos den du har lyst til at købe fastnet fra..

Mht internet er det vist kun TDC der stiller krav om enfastnet telefon (eller TDC - kabeltv) i forvejen ... Men der er jo mange andre at vælge imellem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 18:02

Hvis du skal have nyt nr. skal du gennem TDC.
Hvid der i det nye er f. eks kabeltv kan du jo få webspeed.
Du behøver ikke en telefon for at få netforbindelse, det kommer an på hvad der er i forvejen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:03

Netforbindelse er jo muligt via antenneforeninger.
Også trådløst er muligt nogle steder via sonofon.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 16-05-05 18:05

Der er ikke andet en gammelt telefonstik, det er ude på Lars tyndskids marker
Robert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:07

Så ligner det en bredbåndsforbindelse med delefilter, hvis der ikke
er flere tråde end de to til telefonen.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 310 point
Dato : 16-05-05 18:08

Hvis det er gammel kobbertråd skal der helst ikke være mere end 5 km til nærmeste
telefoncentral for sikker og god forbindelse.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-05-05 18:09

Sonofon har vist et eller andet falleret trådløst værk ... af tvivlsom kvalitet...

Webspeed, (kata) stofa og telia kræver noget kabel - tv - værk

Men jeg mener at cybercity kravler ind gennem telefonstikket uden at det er en fastet telefon

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 16-05-05 18:10

Men Teil kan man da få net forbindelse uden fastnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 18:12

Jeg ville ringe til de forskellige udbydere og høre hvilke løsninger de kan tilbyde.
Vores barnebarn har lige stået i samme situation og fik fra Tele2 oplyst at som førstegangskunde var hun nødt til at gå gennem TDC, men så snart de havde oprette forbindelsen kunne hun blot ringe, så kunne de skifte hende over i løbet af kort tid. Der er du åbenbart ikke bundet af de normale ½ år.
Men da det jo drejer sig om net og ikke telefon har du nok ikke de store muligheder ude på "Lars......"
Du bliver nok nødt til at oprette en telefon til at begynde med.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 16-05-05 18:23

Kvartalsabonnement skal altid betales til TDC, da det er TDC der ejer kobberledningerne til fastnet. Så undgå TDC kan du ikke hvis det er en fastnetforbindelse telefonnr du søger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:46

Jeg ved ikke om du kan få netforbindelse uden om fastnettelefon.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-05 18:47

Hvis det er et gammelt telefonstik, er ledningerne sikkert ikke udbygget til bredbånd.
Men det er TDC der skal lægge ledninger ind, uanset hvilken udbyder man vælger. Og så vidt jeg ved, kan du ikke få bredbånd via telefonnettet der,uden et telefonabonnement.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 16-05-05 18:50

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:51

Vi bor ude på prærien, kun to tråde. TDC vil ikke lægge flere ledninger
i jorden for vores skyld. Derfor har vi en bredbåndsforbindelse der er
koblet til et delefilter. Altså telefon og internet på de samme to tråde.
Det fungerer fint.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 18:53

Jeg kan tilføje TDC lovede levering inden for otte dage.
Det klarede de også uden problemer.

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 16-05-05 22:01

Sikke et svar du godkender.
Hvordan kan du give et svar 4 * , der ikke er et svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 17-05-05 11:05

Hvordan pokke kan du vide hvad svar jeg forlanger, svampe.arne er det dig der sidder og diregerer hvad vi skal gi` klov

Robert