/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hvorfor..??
Fra : hotstuff_II
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 16-05-05 17:27

hvorfor kan jeg ikke tage på?? spiser en masse chips og kage og alt mulig andet fedende + jeg drikker en masse cola hver dag, men jeg tager aldrig på.. taber mig derimod...

jeg træner et par gange i ugen, med vægte, men der sker heller ikke noget på det område..

hvad kan være årsagen og hvad kan jeg gøre ved det???

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-05-05 17:38

Min søn på 20 har samme problem, lægen sagde: hold op med at ryge. spis mange små måltider, og klart noget der sætter sig.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-05-05 17:39

Nå ja, glemte lige, hvad med dine forældre?

Jeg er mager som en jagthund, faren er mager, storebror er mager, det gen render i vores familie og vi bliver aldrig normalvægtige.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-05 17:40

Du mangler sikkert proteiner, Fedt og søde sager, giver ikke muskler, Hvis du ikke får andet end det der, så må du igang med bøffer spejlæg og mælk

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-05-05 17:45

Min knægt fik taget en blodprøve, alt blev undersøgt og der var intet galt, vi tager bare ikke på og må leve med det, nu er jeg altså 47 og selv efter 4 børnefødsler stadig samme vægt som da jeg var 18, 54 kilo til 165 cm. høj.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-05 17:51

Jo, men hvis du lever sundt og for de vitaminer, mineraller og proteiner, der skal til så må du bare vent det kommer nok, jeg var tynd som en bønnestage til jeg var 70, nu vejer jeg snart 90, så bare du kan vente!

Accepteret svar
Fra : oberwelt

Modtaget 60 point
Dato : 16-05-05 17:59

vil du gerne tage på skal du stoppe med alle de fedende og usande sager og sørge for en lødig kost i stedet for? men er det det du vil eller blot ommøblere lidt, så du får flere muskler ? Muskler skal have noget at vokse af, og det får de bestemt ikke med den kost du indtager. Overvej evt. at følge vægt vogterne eller noget lignende, de får i hvert fald korrekt sammensat mad, som alle kan bruge også selv om man ikke skal tabe sig. Det er en livsstil at spise ordentlig.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-05-05 23:00

Jeg tro også valde har ret. Jeg kender en der havde samme problem. Han påbegyndte en proteindrik kur, samtidigt med at han spisten normalt (Eller så meget man kan).

Jeg har ladet høre fra en bodybuilder der er uddannet fysiolog, at alle kan blive kæmpe store hvis de vil, med mindre de er syge. det er selvfølgelig kun hans teori, men som han siger:

Hvis du ikke bliver større/tager på i vægt når du spiser ekstra meget mad og proteiner, ja så skal du bare spise ENDNU mere mad. Og hvis det ikke hjælpe så skal du bare spise ENDNU mere mad.

Min kæreste er ret tynd, og hun har svært ved at tage på.
Hun syntes selv hun spiser meget. Men som jeg siger til hende:
Du spiser måske meget i din egen verden. Du TROR med andre ord at du spiser meget.
Men hvis man sammenligner hendes kost med hvad jeg spiser (Og andre der nemt tager på og kæmper med at holde vægten nede), ja så er det under det halve antal kcal. hun indtager.

Jeg vejer måske 8-10 kg. for meget. Her er et ekspempel på hvad jeg kunne spise på en almindelig usund dag, når min disciplin er slået ud af kurs:

Morgenmad: 6-8 hele skiver rugbrød, med 1-2 skiver ost. 1 hel liter youghurt til.

Frokost: f.eks 2 shawarma sanwich eller noget der minder om det i fylde og vægt, og på en dårlig dag en bakke pommes frites til.

Snack: Et tilfældigt tidspunkt i løbet af aftenen inden aftensmad: Et par pizza slices. Senere når jeg kommer forbi en Seven-11, ryger der en halv liter drikke yoghurt ned. Og senere måske en halv liter cocio cacao mælk.

Aftensmad: 2-3 store bøffer, med sovs og en halv frostpose kartofler fra supermarkedet (Dem der feder og smager lidt ala pommes frites).

Snack: Hvis jeg så f.eks er ude at gå en tur med en ven om aftenen eller er på besøg hos nogle og kommer forbi en kiosk eller andet, ryger der måske noget mere ned.

Hvis min kæreste der vejer 53 kg. kan "æde" ligeså meget som det på en dag, så tager jeg hatten af.

Så hun kan godt pakke sammen når hun siger hun spiser meget, og ikke kan tage på, hvis hun ikke er oppe i de mængder.

(P.s. På en sund dag kan jeg sagtens indtage ligeså mange kcal. i form af sund og nærende mad).

Spiser du så meget hver dag hotstuff_II??????

Hvis du gør det så prøv at supplere op med 3 protein drikke dagligt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-05-05 23:02

1-2 skiver ost på hver skive rugbrød skulle der have stået.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 17-05-05 01:20

en ting er man ikke kan taget fedt på. men derimod muskler.. så man må bare lave noget der giver en store muskler.
mad/motion og sund døgnrytme

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 01-06-05 21:43

Tak for svaret oberwelt.