/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Hvordan får man budskabet ud?
Fra : SiaIce
Vist : 895 gange
31 point
Dato : 15-05-05 20:29

En af mine bedste veninder har firmaet siamille.dk og har i den forbindelse
spurgt mig og nogle andre til råds, om hvordan man får sit budskab ud til målgruppen.
Jeg vil gerne hjælpe, men søger inspiration og håber på hjælp fra jer.
Har i nogle gode ideer til hjemmesider hvor man kan reklamerer uden det
koster en formue eller har i andre tips så er jeg klar til at tage i mod så
min veninde kan komme videre med hendes butik.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-05 21:08

Hun skal måske også annosere i bladene (den blå avis måske) finde ud af hvilke blade/aviser målgruppen læser, og annoncere i dem, dagblade ugeblade. o.s.v..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-05 21:18

Jeg glemte lokalradioen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-05-05 22:23

Det kommer jo lidt an på hvem målgruppen er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 22:30

Tja - Hun kan da starte med at få hjemmesiden til at fungere ordentligt.
Hvis du går ind på www.siamille.dk og derfra klikker dig ind på en side, kan du ikke komme retur til startsiden.
Dernæst er der ingen grund til at bruge engelsk på en dansk hjemmeside.
Overskrifterne man kan navigere rundt i på startsiden er pludselig væk på alle andre sider (og man kan jo ikke komme tilbage).

Blot lidt at starte på.
Men derudover måske en reklame i Søndagsavisen, som jo kommer overalt.

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 15-05-05 22:39

Refi:

Er ikke helt klar over hvad du mener. Hvis jeg trykker på eksempelvis "info"
så trykker jeg da bare på "home" i menuen så er jeg tilbage til startsiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 22:43

Ja nemlig.
Den menu du har i starten Home=startside News=nyheder - Dem kan du bladre imellem på startsiden, men når du klikker på billedet er du "fanget". Du kan ikke komme tilbage.

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 15-05-05 23:00

Nååå (har ikke selv særligt forstand på hjemmesider).
Når du klikker på billedet går du til butikken. Nederst
i butikken kan du klikke dig tilbage til www.siamille.dk
men jeg vil nævne det for min veninde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 23:10

Jeg kan forstå på det der sker at hun ikke selv står for hjemmesiden.
Du bliver dirigeret til et andet websted (shoppingzone) og der fanger bordet. Den kan du ikke komme ud af.
Så hjælper det jo ikke meget at man skal tjekke Super Konkurrence, man kan ikke komme derhen uden at lukke siden og starte forfra på siamille.dk. (du kan IKKE klikke dig ind på startsiden nogen steder, den bliver i shoppingzone.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 23:11

Retter lige mig selv.
Der er godt nok en www adresse nederst, men hvem ser den.

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 15-05-05 23:24

Jeg kan ikke gå dybere ind i det med hjemmesiden da
jeg ikke ved noget om det. Det er som sagt min venindes ikke min.
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-05 23:30

Det var heller ikke ment som "brokkeri" - bare en forbrugeroplysning
Jeg mener stadig at f.eks. Søndagsavisen ville være et udmærket sted at starte en reklame med henvisning til hjemmesiden.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-05-05 00:04

Jeg syntes helt klart du skulle forsøge dig med google adWords: http://www.google.dk/ads/

Her betaler man kun når nogen klikker på din reklame. Og du kan selv bestemme hvor meget du vil ofre på det. (Hvor mange klik du har råd til at betale for).

Accepteret svar
Fra : 1stanley1

Modtaget 31 point
Dato : 16-05-05 07:12

Hun starter med en 1x50mm annonce i MetroExpressen, Urban, BT og Ekstra Bladet under sporten.
De to første om fredagen og BT og EB om mandagen.

I annoncen skal der kun stå den allervigtigste tekst og som bærende effekt deres hjemmeside.

I kan få lavet en igennem
www.sitecenter.dk/amagerurten

Der bliver lavet alt muligt lige fra the til Annoncedesign og CVer

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-05-05 16:21

hvad med at få folk til at køre rundt med webadressen på deres biler , cykler ol.
det er en af de billige måder at reklamere på
http://www.autostreamer.dk

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 22-05-05 07:57

En opstart med annoncer hvor www-adressen er det væsentligste budskab
er beviseligt det der virker bedst. Gratisaviserne er ikke ret meget dyrere end dagbladene
og kommer de i om fredagen, ligger den hele weekenden hos folk derhjemme.

Jeg har arbejdet med idé, layout og markedsføring i 41 år, så jeg har en meget god idé om det.

Jeg laver idé og layout igennem www.sitecenter.dk/amagerurten/

Godkendelse af svar
Fra : SiaIce

Dato : 12-06-05 13:55

Tak for svarene