/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha virago 532
Fra : Coliniiii
Vist : 927 gange
220 point
Dato : 15-05-05 14:36

Jeg har problemer med mine maskinen. Den kan kun køre ca 90 km/time i medvind og ned ad bak? Jeg har været ind i carburetter og tjekket membranen det har været gået løs fra stemple og nålet. Jeg har samlet det med 10 sekunders lim det holder godt. Men maskinen kan stædig kun køre ca 80 - 90 Km/time, den har kun køre ca 145 - 150 Km/time?? Hvad kan der være galdt?

hilsen Colin

Kommentar
Fra : sivenboom

Dato : 15-05-05 14:48

Jeg går ud fra at du har vakum karburator.
Jeg har selv haft en sr250se som havde samme problem, og det skyldes en lille revne i pesaren, som jeg reparede med venyl svejs, men det var en stakket frist da den kørte fint efter rep, men lige så snart den var kold og man gav gas var problemet der igen, der er åbenbart intet der kan holde, ud over at skifte den ud,(den er møg dyr) men husk at give det en gang blødgørende spray inden montering, da problemet ellers opstår igen!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-05 15:01

Nu skriver du ikke noget om, hvor meget den har kørt, men slitage i stempler kan pille temmelig meget ydelse af sådan en maskine.
Bruger den olie og ryger meget?

Men du skal nok alligevel skifte den membran, sådan nogen lappeløsninger med lim duer ikke.

Måske skulle du ofre et eftersyn og justering, fejl i tænding kan give de samme problemer.

mvh dova

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 15-05-05 15:32

sivenboom. Jeg skal nok offer en ny Memban alligevel.Min son har en Yamaha gl. men med fire carburetter hvor det tre skulle have ny menbraner det kostet Dkr. 6500 med moms og arbejdsløn?

dova. MC er fra 2000 og har kørt 30000 KM alle service punkter er overholdt jeg tror ikke der er fejl i tænding da det er elektronisk tænding har jeg lade mig fortal. Ved hensyn til tændrør er de ny men jeg har justeret gap til ca 0,6 mm bogen anbefaler 0,8 mm??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-05 15:54

Så prøv i første omgang at justere de tændrør rigtigt, hvis problemet er opstået i forbindelse med tændrørene kan det være det.
Og skift den membran.
Og en ting jeg kom til at tænke på, der er vel ikke sket noget med gaskablet(så det er for langt/løst) så du bare ikke kan dreje håndtaget og give nok gas?

mvh dova