/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen saxo startspærre!!!
Fra : bergmand2004
Vist : 4526 gange
100 point
Dato : 14-05-05 22:21

Har købt en saxo fra 6/1996 hvor koden til startspærre er meget nem ved ikke om det er standard koden, hvordan ændrer jeg denne?
Et andet spørgsmål hvor køber jeg en billig katalysator enten renoveret eller ny???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-05-05 06:24

Her kan du købe en billig katalysator, ca. 3000 kr. tror jeg det er. http://www.ftz.dk/
alimak

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 15-05-05 11:08

Ændring af koden kan du læse i instruktionsbogen.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 15-05-05 11:38

har ikke den originale instruktionsbog har kun en kopi af en nyere instruktionsbog og i de nyere sidder startspærren i nøglen og den har derfor ikke talkode, nogen der har en instruktionsbog hvor der står hvordan man ændrer koden og gider skrive hvad der står så bliver jeg glad *s*

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 15-05-05 12:18

Du indtaster først den eksisterende kode, og den grønne lampe lyser. Nu skal du ændre din kode: Tryk på tasten C, der skal høres en biplyd. Indtast så den 4 cifrede kode, som du vil anvende. Tryk igen på tasten C. Accept af kode meddeles ved fire blink i den grønne kontrollampe og fire bip-lyde.

Håber det kan bruges.

Hilsen
Grethe

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-05 12:38

Som tillægsbemærkning så har vi en Saxo og en Zantia, begge med samme form for startspærre, og mit tidligere indlæg er skrevet fra instruktionsbogen, så det skulle gerne virke.

Hilsen
Grethe

Godkendelse af svar
Fra : bergmand2004

Dato : 15-05-05 12:44

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 16-05-05 16:46

Har prøvet overnævnte metode og kan også sagtens ændre koden og få den til at acceptere den nye koden ved at trykke c igen hvorefter den siger fire bip og blinker fire gange men når jeg så tager nøglen ud igen og venter på den begynder at blinke rødt igen, hvis jeg så sætter tænding på igen så lyser den grønt uden at jeg har trykket koden??? det er ligesom den er slået permanent fra nu???

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-05-05 17:26

Har lige været ude at prøve det af ......... altså ikke ændre koden, men taste koden ind, tage nøglen ud og når jeg så sætter nøglen i igen lyser lampen også stadig grønt. Mener der skal gå lidt tid, hvor meget husker jeg ikke, inden den indtastede kode deaktiveres. Så prøv igen at gå ud for at starte din bil. Tror du nu skal taste din nye kode for at starte. Håber det virker. Vil da gerne høre om det er tilfældet.

Hilsen
Grethe